Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker skjold pga såre pupper, og at ho ikkje vil ta puppen uten.. men kan sitte i fleire timer og amme, utan at ho er fornøgd.. er det fleire so har da på same måten??

Gir ho flaske i tillegg..

Ho er 17 dager gml!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når mini var på den alderen ammet jeg i 20-45 minutter hver 3.time døgnet rundt. men timesvis må være slitsomt. sikkert noen andre som har noe lurt å komme med her :o)

Skrevet

Ammer ca 30 min hver gang. Går gjerne 2 timer mellom hver amming på dagen, oftere på kvelden. Og hver 3.time på natten.

I starten brukte jeg lengre tid, men tror nok han brukte puppen min som smokk, så nå prøver jeg å ikke amme lenger enn en halv time hver gang, og heller gi han smokken etterpå. Han har et enormt sugebehov.

Han er 18 dager, så omtrent som din prinsesse.

Skal veie han i morgen, så da blir det spennende å se om han får i seg nok mat, når jeg er så "streng" med han.

Skrevet

Vi bruker også skjold, han klarte heller ikke ta puppen uten. Nå har han bare blitt avhengig og nekter å ta uten.. Men ,men

Han kunne da han var så fersk som din ligge i timesvis med puppen, ble vel brukt som smokk, han kosa seg skikkelig. Men, det går jo ikke det i lengden da. Så jeg begynte med smokk og ga han 30 min på hver pupp, hs sa at på den tiden får han i seg melken han trenger. Når han protesterer når jeg tar han vekk så har jeg smokken klar og gir han den. Da roer han seg fort. Deretter får han også flaske som din.

Skrevet

Uff... det tok langt tid før jeg fikk taket på det der altså! Jeg synes ikke jeg gjorde annet enn å amme! Han ville ha puppen hele tiden, og når han først lå der ble han aldri ferdig,og da han først slapp var det gått så lang tid at han snart var sulten igjen.

Det eneste rådet jeg vil gi deg er: ikke hør så mye på hva andre sier, og ikke les så mye! Det gjorde jeg, og angrer på det. Leste at det var vanlig at de lå der opp til tre kvarter da de var helt små, men gutten min ville ofte ligge lenger. Leste at det burde gå mellom 1,5 - 3 timer mellom hvert måltid, og at de ofte tok et intervall på 4-5 timer. Det gjorde ikke gutten min. Gikk aldri mer en 3 timer mellom måltidene. Helst bare en eller to timer. Snakket med helsesøster og hun sa at det skulle gå i alle fall tre timer mellom hvert måltid, hvis ikke var det noe annet han gråt for! Ble helt utslitt av å telle timer og å trøste og trøste mens han letet og letet etter puppen. Uff. Til slutt bare blåste jeg i alt og gjorde som jeg og lille gutt ville.

Skrevet

ops..kom nær knappen.

Fortsettelse...

Det var ikke alltid han spiste ved puppen, men lå der og kosa seg, og jeg bare instilte meg på at jeg kom til å bli sittende sånn en stund, og la ingen planer i starten.

Kan jo trøste deg med at det vil nok jevne seg ut etterhvert. Min er åtte uker nå, og jeg synes ting går mye bedre. Det går i alle fall to timer mellom hver pupping, og om natta tar han først ett intervall på syv timer, så ett intervall på tre timer, og han ligger bare ved puppen i en ti minutters tid. Han fikk teken på smokken etterhvert også, og da ble ting litt lettere :)

Lykke til i alle fall!

Skrevet

oki!! takk for svar!! har nett sete ei stund og amma.. no fikk ho smokken og la ho i vugga.. sovna faktisk.. spent på kor lenge.. får flaske når ho vakner!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...