Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har tatt en test der? jeg må møte fastene i morgen og drikke noe sukkervann.så sitte der helt i ro og så skal di ta en prøve etterpå.Er det mye jeg må drikke og er det stygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tok test sist eg venta og denna gangen, og du møter opp fastende, de tar en blodprøve av deg da du kommer, så får du sukkervannet, de har pleid å dele det opp i to små plastkopper og blanda "druesukkeret" i og fått beskjed om å drikke det opp så fort eg klare...(smake jævlig søtt...)

Så e det å vente 2 tima på å ta en ny blodprøve , du skal ikkje være noe særlig i aktivitet, eller spise...så eg annbefale deg å ta med noe å lese i eller gjøre.(broderi,strikking...) de ville allerhelst at eg satt på venterommet mens eg venta i de 2 timan...så får du svar etter kort tid, om du har svangerskaps diabetes, eller ikkje...følger gjærne med en time hos legen din etter testen e ferdig, så du får snakka med han om ka du skal gjøre vidre...

Lykke til... det gikk bra med meg begge gangene så det gjør det helt sikkert med deg åsså=)

Skrevet

Jepp, tok en sånn test i forrige uke.

Måtte møte fastende, fikk ikke lov til å drikke vann engang etter kl.24 kvelden før.

Det ble først tatt en blodprøve, å så måtte jeg drikke dette sukkervannet.

Smaker ikke noe særlig, bare veldig søtt. Litt som saft uten smak. Gikk helt greit å få det ned :)

Jeg fikk lov til å gå hjem de to timene imellom, men det var vel fordi jeg bor rett over gata til legekontoret. Skal visst ikke kjøre bil eller noe i mellomtiden. Måtte holde seg i ro, i tilfelle man får noen reaksjon på sukkeret tror jeg......

Jeg la meg bare på sofaen hjemme og sov litt. Før jeg så dro tilbake for å ta en ny blodprøve.

Mine blodprøver ble sendt til sykehuset, så regner med at jeg får svar på neste kontroll :)

Skrevet

Jeg har tatt blodsukkerbelastningstest i dag + at jeg har tatt en for ca.1 måned siden. Det kommer til å gå kjempe fint skal du se. Den drinken kan være litt ekkel siden den er så søt. Ta med noe å lese på eller noe annet du kan sitte stille å gjøre så kommer tiden til å gå kjempe fort. Du må være fastende fra kl 24 i kveld da. Ikke drikke, spise, eller røyke.

Masse lykke til i morgen!

Skrevet

tusen takk for tilbakemeldingene. er bare litt skeptisk til alt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...