Gå til innhold

Sang til babyen!=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt så mye om at babyen kjenner igjen sanger/vers som den hører i magen, og blir roligere av dette når den har kommet ut i store vide verden!=) Så jeg lurer på om det er noen her inne som har prøvd det, og hvordan det funket?

Og så vil jeg gjerne ha forslag på sanger jeg kan spille/synge for "Mini'n" min!=) Det være seg både barnesanger og fine sanger på hitlistene f.eks.!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel de hører jo ikke før man er i uke 26 så jeg har ikke tenkt å begynne med det jeg i allefall :-) De kjenner igjen bassen, ikke ordene. Men tonelaget til mor kjenner de igjen for den går igjennom kroppen(lyd utenfor må føst igjennom luft, skinn, organer og vann ergo basslyd), så det er vel best om du synger med til hva du hører på :-)

Skrevet

Dette ble foressten sagt på 'in the womb' eller det andre samme sorten program som har gått på tv for noen mnd siden.

Skrevet

Jeg jobber med musikk og er i uke 21. Jeg merker faktisk allerede at babyen blir veldig aktiv når jeg holder på med "høy musikk" som synging i kor :-D Hun gir også respons på når jeg øver mye, så jeg tror de hører noe før uke 26.

Skrevet

Ja men når musikk spilles kjenner de jo bassen/vibrasjoner, var jo det sa jo hehe. Men hørselen er ikke utviklet. Står jo både her og på babyverden det hvilken uke det skjer.

Skrevet

Det står uke 23 i bøker jeg har lest...

Og de kan høre skarpe lyder tidligere.

De er sikkert ikke helt sikre på akkurat når det skjer... Er uansett bare koslig å begynne, da:)

Ikke synging her, men jeg snakker litt med lille jenta mi. Men har tenkt å begynne å synge snart:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...