Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til jordmor i dag, ville at hun skulle prøve å høre etter hjertelyd, men hun fant den ikke. Hun trodde hun hørte et spark. Hun var sikker på at det var noe der, men jeg ble litt skuffet over at vi ikke hørte lyden da, det hadde vært så deilig. Men hun sa det var ganske normalt at man ikke hører den så tidlig.. SF-målet va 14cm. Flere som ikke har hørt hjertelyd i uke 16-17, men at alt var bra likevel....?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sorry, men jeg hørte hjertelyd denne uken i 13 uke.....

Skrevet

Skal til JM i morgen, er da 18+2. Håper også å høre hjertelyd, men vet det ikke er noen garanti - og at alt kan være bra likevel. Skjønner din bekymring, men det er mange som har opplevd dette før deg og som det har gått bra med likevel. Når skal du på UL da?

Skrevet

Her jeg bor sjekkes, prinsipielt, ikke hjertelyd för i uke 20 for för det kan det väre vanskelig å finne noe! Vet jo at mange hörer det tidligere, men ikke alle! Kanskje har du litt ekstra på magen, da er det vanskligere.................. Lykke til!

Skrevet

Det skjedde med meg også i uke 16. Jordmor sa til meg at jeg måtte love å ikke bli bekymret om vi ikke hørte noe. Det var jeg som tok initiativ til høre noe.

I uke 19 var jeg på UL, og der var det bare velstand :o))))

Lykke til, det var jo et trygghetstegn at hun klarte å fange opp sprakelyder da. Det er mye lettere, enn selve hjertelyden. De små har så mye tumleplass at de bittesmå hjertene smetter raskt unna.

Skrevet

Skal på ultralyd 4.september. Regner med at alt er i orden, Hun ville egentlig ikke lytte for hun sa det var stor sjans for at vi ikke fikk høre den men jeg ville prøve allikevell.. Håper alt er bra.

Skrevet

jeg var på kontroll hos lege i går, 19+2, skulle lytte etter hjertelyd. var nesten så legen ga opp da den plutselig dukket opp:) var på ul på mandag, så vet at alt er bra da! var hos jordmor i uke 16 også, da hørte vi hjertelyden i 10 sek kanskje, før den lille spratt unna og ikke ville mer! og jeg er tynn , så er ikke noe ekstra på magen heller:) de har jo vledig god plass der inne enda, så alt er nok tipp topp!!:)

Skrevet

jeg har også hørt at det har sammenheng med om du har endel på magen fra før eller ikke. men jeg fikk høre min denne uken, mandag på 13+3. og jeg har langt ifra flat mage lissom.....

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyd for første gang på mandag (uke 18) ...

Spurte legen om jeg kunne få høre hjertelyd, noe han ikke anbefalte siden jeg ikke var kommer lengere.

For å høre hjertelyd så tidlig så måtte babyen ligge med ryggen opp mot magen fikk jeg høre!

Men han sa at dette var opp til meg, så siden jeg kjenner den lille sparke så ville jeg gjerne prøve:) Fikk høre i ca 10 sek:)

Skrevet

Hei! Jeg var hos min jm også i uke 17, og fikk høre hjerteslagene. men hun advarte meg, og sa at det absolutt ikke var sikkert vi ville høre noe. Så ungen lå greit til, sikkert derfor vi hørte det. Jeg hadde akkurat samme mål som deg, altså 14 cm! Det kan vel være en trøst?! Alt er nok bra skal du se, det er nok bare litt tidlig ennå for deg. Lykke til da:-)

Skrevet

Jeg var hos lege når jeg var 13+0, legen ville høre etter fosterlyd og jeg psyket meg selv ned og sa at det ikke var sikkert man hørte noe. Men midt på magen kom verdens vakreste lyd.

Så jeg var nok heldig med at lille sprell lå helt rett - ligger morkaka foran så hører man ikke noe...

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for:) Det kan komme av mange ting.... Dersom du er litt "rulten" kan dette dempe fosterlyden, og dersom du er veldig tynn kan din egen hjertelyd overdøve fosterlyden. Det kommer også an på hvor bra utstyr legen har.

Jeg var hos legen da jeg var 20 uker, og legen min brukte laaaang tid på å finne fosterlyden;) Jeg er ganske tynn, så den eneste lyden vi hørte var jo min.. hehe. Måtte til slutt legge meg over på siden, og først da hørte vi den såvidt:)

Jeg har vært på ultralyd, og vet at alt ser fint ut. Jeg kjenner også masse liv,så jeg er ikke bekymret =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...