Gå til innhold

Kule underbukser - stimulere til bleieslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som snart tre år. Han bruker fortsatt bleie, men tisser ganske ofte på do eller potte (nekter å bæsje der foreløpig).

Så tenkte jeg at siden han er fryktelig opptatt av å se "kul" ut og ha "kule yo-yo-klær" (hehe....ikke all påvirkning fra storesøstre er like god), kunne det kanskje få fart i prosessen hvis jen skaffet ham noe nye truser?

Han skulle gå litt uten bleie her om dagen, og syntes dte var veldig stas å skulle gå med truse i stedet men ble litt misfornøyd da han så at det bare var ganske ordinære "undikkr" i skuffen.

Han gikk riktignok med en av disse trusene hele ettermiddagen og kvelden, men hadde den vært "sittelig tul" (= skikkelig kul), hadde hankanskje villet prøve dette litt mer.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt verdens sterkeste bjørn til min snart tre åring, og han likte det veldig godt i starten. Men ville ha de utenpå bleien etter en stund:) Kan se for meg at det fungerer.

Jeg trodde at bæsjingen var det de først ville, men min gutt vil heller ikke bæsje på do. Blir litt oppgitt, siden de fleste andre gutta i barnehagen på hans alder gjør det. Men kanskje stresser jeg litt med dette siden eldstemann bare fant ut selv at han skulle bruke do da han var 2,5.

Skrevet

Min gutt er "heldigvis" ikke den enste i barnehagen på den alderen som fremdeles bruker bleie. Nå har helten hans på 3 1/2 nettopp sluttet, så det kan jo hend edet hjelper også?

Mine to eldste sluttet også da de var rundt 2 1/2, men jeg kan ikke huske at vi gjorde så veldig mye aktivt for det. Hvor gammel er din gutt?

Skrevet

minsten blir 3 i oktober. Har prøvd å ikke stresse med det, men det virker rett og slett som han trives godt med å ha bæsj i bleia. Høres rart ut, men han sier ikke ifra og nekter for at der er noe. Litt problem i bhg. siden han kan vere ute lenge uten at det blir oppdaget og han blir så sår. Bør vel roe ned praten om det. Han liker å tisse osv. ute. Synd det ikke har vært en varm og tørr sommer. Har du noen oppfattning når det er vanlig å slutte?

Skrevet

Jeg er ikke sikker, men tror det varierer en del.

Men det er ihverftall ikke uvanlig å krysse treårsgrensen før man slutter, spesielt ikke for gutter, visstnok.

Skrevet

Ei jeg kjenner har en gutt på 3 1/2 år.

Hu fortalte meg her om dagen att hun hadde kjøpt spiderman underbukser til sønnen sin,og det var så stas.

Han skulle iallefall ikke tisse på spiderman,sa han.

Og har enda ikke gjort det..

Så du kunne kanskje prøve det.

Skrevet

Ja, jeg tror kanskje jeg prøver. Det er ikke det at det har sånn hast, men jeg tror han egentlig har ganske bra kontroll nå bare at han stort sett ikke gidder.

Spiderman er en av heltene hans, så en sånn underbukse høres bra ut (selv om han godt også kan tenkes å ville ha den utenpå bleien).

Skrevet

Jeg ville tatt ham med og latt ham plukke ut noen kule truser sjøl. Det blir et supert lokkemiddel.

Skrevet

På våre gutter hadde det lite å si (selv om de er nøye på det ellers), men mellomste liker velig godt å få på seg noen med traktorgravemaskiner på, dog han tisset i de også... Vi bruker forøverig boksershortser vi da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...