Gå til innhold

Hva annet enn vann kan man gi til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en på 6 mnd, som bare ser dumt på meg når jeg gir han vann. Han biter på tuppen av flaska og heller leker med den enn å drikke. Etter å "pressa" på med vann, så sier han klart i fra at dette vil han ikke ha.

Er det noen andre alternativer enn vann?? jeg tenker å gi vann da ved siden av de måltidene med fast føde. Men litt vanskelig når det er totalt nekt her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mm eller mme? Ville ikke gitt noen annet enn dette og vann til baby.

Skrevet

Gir han mme.. og det er jo ikke akkurat tørstedrikke.

Skrevet

Når han er 6 mnd så kan han få litt appelsinjuice eller eplejuice blanda i vann. Men jeg tror du skal gi det fra kopp istedenfor flaske, for det kan tære på tennene hvis han blir liggende å sutte på flaska.

Skrevet

bare husk på at da bør du ikke ha allergier i familien (citrus)

Skrevet

her går det av og til i sviskesaft (sånn på glass fra 4 mnd) som jeg heller på flaske. de gangene han ikke vil ha vann/melk kan detta funke. men ikke alltid han vil ha noe å drikke til maten. da gir jeg heller litt melk/vann en halvtime/time etterpå. da vil han ha :o)

Skrevet

Jeg har gitt min en del fenikkel-te. Mot vondt i magen egentlig, men det gjør sikkert ingenting å gi det hvis de ikke har vondt i magen heller. Hun liker heldigvis vann også.

Skrevet

Har og hørt at en kan gi vannet en koker poteter og grønnsakene i, da en forutsetning av dette er skrellet før en koker det. Er litt smak og mye næring.

Skrevet

Jeg har gitt litt tynn eple og pæresaft for å bremse mme-inntaket. Det glir lett ned, men er veldig obs på at det skal ikke være et substitutt for vann, men mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...