Gå til innhold

2 dager over termin og ingen tegn på fødsel :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor sa på fredag at jeg var helt moden og at nå var nok ikke fødselen langt unna.

Men det kje ingenting her :-( Jeg er så lei og det er så tungt å bære,levere Mimmi og alt dette her nå.

Morten ringer til alle døgnetstider og vil ordne opp, som om det går ann....

Jeg vil bare ha babyen ut før jeg bryter helt sammen her men nå har liksom alle de tegnene jeg hadde med vond rygg og menstrasjonssmerter gitt seg helt,magen er høyt oppe også,ikke sunket noe ned. Men den er ENORM!

Nå klager jeg fælt men...er så LEI!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke greit ut...

Gå deg en tur i skogen, da bruker du kroppen maksimalt. Eller vask huset litt.....

Be den dobbeltkjørende mannnen din om å kutte ut maset og nyt de siste dagene som gravid - barnet kommer når den er klar!

Du har min største sympati:o)

Lykke til!

Skrevet

Skjønner godt du er lei, både graviditet og mann;-)

Be ham holde seg lavt til du gidder og bruk kroppen som Hennes kongelige høyhet sier:-) Ut i skog og mark (om du orker da:-)

Lykke til!!!

Håper det går bra med Mimmi:-))

Skrevet

Han hr fått beskjed om å holde seg unna til babyen er født men han hører ikke. I går sto han og ropte nee på veien her,håpløst.

Så det kan hjelpe å gå lang tur osv? Jeg er så klar for fødsel, orker ikke vagge mer ;-)

Skrevet

Huffda... Vet at det er forferdelig når man er midt oppi det, og man nesten teller timer, men husk at to dager er egentlig ingenting... (er jeg ekkel med deg nå...?)

Jeg gikk 14 dager over med nr. 1 (måtte settes igang til slutt) og 4 dager over med nr. 2.

Med nr. to hadde jeg heller ingen symptomer før plutselig riene bare begynte. Så h*n kan jo være rett rundt hjørnet..?

Skrevet

Turen trenger ikke å være så lang, bare gå! Du vil tjene masse på det:

frisk luft, massasje for bekkenet og tid alene!

Ta med deg drikke og musikk på øret- da er det kos....

Eller ett spann hvor du kan plukke blåbær:o)

Grip dagen!

(Send mannen din til meg, jeg har litt oppspart PMS som må ut!!!!)

Skrevet

Fikk 16 dager før termin sist og todde at det samme skulle skje nå, iallefall ikke at jeg skulle gå over termin.

14 dager over høres ut som et mareritt ;-) Håper virkelig ikke det skjer!

Skrevet

Hehe, har en venninne som fikk 10 dager før termin første gangen og gikk to dager over andre gang. Hun begynte også å vente flere uker før termin, og ble skikkelig skuffet når hun måtte vente "så lenge"... hehe.. men ungen kom tilslutt, man kan ikke gå sånn evig! Lykke til!!

Skrevet

Hold ut. Babyen kommer nok snart! Vet du hvilket kjønn det er forresten?

Jeg har gått langt på overtid med begge mine, og har ikke mye tro på all slags kjerringråd. Har prøvd alt 2 ganger, og det har ikke virket her.

Mitt tips er å slappe av og samle krefter til fødselen.

Morten ber du bare å holde munn til du eventuelt er klar til å snakke emd han. At han i det hele tatt er frekk nok til å troppe opp på døren...?

Klem!

Skrevet

Godt å høre fra deg:o)

Tenker mye på deg, og håper det ordner seg for deg!!

Prøv å nyt magen noen dager til, babyen kommer når den kommer! Er jo ikke lenge igjen uansett:o)

mange klemmer fra

Skrevet

En gooooooood klem til deg!

Håper du har gullungen i armene snart, alt ordner seg.

Hva gjelder samboeren din, at han vil ordne opp. Har ikke ord, hva tenker mannen egentlig?

Gjest otilie79;)
Skrevet

Min erfarig er at babyen kommer når man minst venter det, så legg planer for kvelden, inviter ei venninde eller noen i familien til å se en film sammen med deg eller noe sånt. Prøv å ikke tenk så mye på at du vil at fødselen skal starte ( vet at det er myyyyyye lettere sagt enn gjordt)

Ønsker deg masse lykke til og sender en stooor dose fødestøv;

********************************************************************************************************************************************************************************************************************

Og en vinge til han exen din;)

Skrevet

Det hjelper å ut og gå ja.. Jeg gikk en times tur søndag kveld.. Natt til mandag startet riene, og fortsatte helt til han endelig kom seg ut på onsdag morgen.. Jeg gikk 9 dager over, og tror nok det var turen som hjalp.. :-)

Ellers får mannen din bare respektere at han skal holde seg unna.. han har vel allerede gjort nok skade........

Håper du får holde babyen din snart!!! :-)

Skrevet

Hei... Har tenkt sånn på deg. Hva hadde egentlig mannen din å si til sitt forsvar.

Klem.

Skrevet

Hva med å prøve fødselsforberedende akupunktur.

Fikk det sist og fødte 13 dager før termin (vet ikke om det var årsaken, men har hørt det er effektivt på de fleste)

Lykke til

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til. Jeg gikk noen dager over termin, og da klippet jeg plenen med motorisert gressklipper, samt at jeg pusset rekkverket på verandaen med en elektrisk pussemaksin som ristet maks.... Samme natt startet riene... om det var det, skal jeg ikke si for sikkert, men til sammen gikk jeg 7 dager over termin :)

Masse lykke til, og han derre Morten får holde fred. Han må jo skjønne at han har tråkket maks i salaten. Ikke nok med at han er notorisk utro/har et parallelt forhold med en annen, men har attpåtil fått et barn rett før eldste snuppa di ble født, som jeg regner med at du ikke visste om??? Er det moren han fortsatt er "sammen med"? Nei, i et sånn tilfellet må du ikke tilgi. Kun samarbeide når det kommer til samvær med barna og den type ting, men ellers kan du kutte ham ut. Så når du får ting på litt avstand og du kommer deg litt opp igjen, så får vi håpe din drømmeprins kommer ridene din vei... og aldri sårer deg :)

Om du skulle trenge en hånd/hjelp, holder også jeg til i Oslo. Vet det er flere her som har tilbyt deg støtte, så håper du har mange rundt deg nå. Både venninner og familie, og kanskje noen dib-venner :)

LYKKE TIL!

Klem

Skrevet

Huff, det må være slitsomt å bare gå sånn og vente, skjønner at du er lei. Spesielt nå som du har så mye annet å tenke på også.

Men jeg ville gjort som noen andre her foreslo, slapp av og samle krefter til fødselen. Det er uansett ikke lenge igjen. Evt. kan du invitere til besøk i kveld, så plutselig må du avlyse fordi du har rier;)

Det er lov å klage. Du har alt for mye å bære på, og jeg syns du virker sterk. Men jeg må innrømme at jeg likevel er litt redd for deg. Er redd du skal knekke sammen når babyen er født. Samtidigs om jeg tror at du er sterk nok til å gi en god faen i han idioten av et mannfolk, og kose deg med de to herlige barna dine.

Håper det går greit med Mimmi og tennene hennes. Stakkars, det virket ikke som hun hadde det særlig godt.

Morten må bare holde seg unna, håper du setter ned foten. At han i det hele tatt tør å stille seg utenfor huset ditt, skjønner jeg ikke. Han må jo ha en skrue løs?

Og hun andre, vet hun om deg egentlig?

For en tragisk situasjon.

Ønsker deg lykke til fremover med to herlige barn. Det kommer til å gå kjempebra! Og plutselig dukker Mr. Right opp og behandler deg som en dronning:)

STOR KLEM!!

Skrevet

Kjære deg; jeg skjønner AKKURAT hva du mener. Er 3 dager over selv, men krysser fingre for at det snart blir fødsel på oss begge. :)) Så sterk du er. Du har lov til å klage. Stor klem fra en stormage til en annen. :)

Skrevet

Hei. Har tenkt endel på deg, ja. Kjekt å få en liten oppdatering. Kjenner følelsen din, at du er lei av å vente, been there, done that. Ventingen er nok en ekstra belastning også, da siden du er i en veldig trist og spesiell situasjon.

Men håper lille straks nå finner ut av h-n vil sjekke ut verden utenfor de gode, trygge omgivelsene du omslutter h-n med. Krysser fingrene for deg at fødelsen er igang snarlig og den går greit og at ex`en din tar hintet.

Klem

Skrevet

Jeg gikk i 17 Mai tog, mini kom 18 mai :P

Så hjelper sikkert å gå litt... Og du kan prøve bringebærblad te :)

Lykke til med fødselen og videre :)

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til md fødselen :o)

Har tenkt masse på deg, vit at du har mange her som bryr seg om deg :o)

Skrevet

Føyer meg inn i rekken av lykke-til`er. :)

Vet det er lett og si, men prøv å slapp av og bare samle krefter til etterpå. Babyen kommer når den vil og kjerringråd m.m gjør kanskje deg bare mer sliten utenat noe skjer.

Skal sende over fødestøv jeg også. :) Så skal du se du våkner i natt av at vannet går. :P

Skrevet

Håper babyen kommer snart:-)

Prøv å nyt de siste dagene alene med jenta di:-) Vet det er lettere sagt enn gjort....

Har tenkt mye på deg og ønsker deg lykke til med fødselen:-)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er lei. Jeg fikk førstemann 17 dager før termin, og gikk hele 11 dager over denne gangen. Gjett om jeg var lei! Hun lå faktisk en hel måned lenger i magen enn storebror. Jeg huska at jeg pressa for livet da pressriene kom, for nå skulle denne jenta ut- ingen bønn! Mine råd er å planlegge mye kjekt de neste dagene. Jeg hadde planlagt barnevakt og kino kvelden den dagen jeg fødte:) Og slapp godt av- da er du mye mer opplagt når fødselen kommer. Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...