snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Mannen har kjøpt det igår, så må lage noe av det, og flink som jeg er på kjøkkenet, vet ikke åssen jeg skal lage det... i ovnen eller i pannen, hvor???? Åssen blir den best, og åssen gjør du det... hva lager du ved siden av...???
Lilly 79 Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 krydre den lett med salt og pepper, legg den på folie, hakk hvitløk og strø ovr, klem en sitronbåt over filet`en og ta et par ss smør inni folien. Pakkes godt sammen, og stekes på 170 grader midt i ovnen i ca 30 min. Jeg rasper gulrot ved siden av, og bruker kokt potet og rømme. Kjempegodt!:-)
Frk. Vable Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Har salt og pepper og sitron på laksen. Finhakker gulrot, stangselleri, gressløk og purreløk, lager et snitt i laksen og legger en SS med dette oppi og gjerne med en sitronskive oppå der igjen. Pakker inn i folie og legger i stekeovnen eller på grill. Kjempegodt med poteter og rømme til.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Jeg baker den i ovnen i ca 20-25 minutt på 180 grader. Kommer an på hvor tykk den er. Varierer litt hva jeg har til 1. Brer et lag med pesto over fisken og baker den. Serverer gjerne da med pastasalat til. 2. Gnir inn fisken med salt, pepper og lime/sitron. Tar gammel loff, persille, litt hvitøk, litt sitron, litt dijon sennep og litt olivenolje i en blender - blander gjerne nøtter i også. Baker fisken med dette over. Serverer gjerne med potetmos, brocolli, paprika strimler og matyoghurt tilsatt pepper, salt, sitron og dijon sennep.
tine29 Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Her var det mye godt! Dytter litt,så jeg finner den senere:)
Pappas fultreffer :) Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Jeg smører på salt og pepper og litt olje. Legger de oppi aluminiumsfolie sammen med lø, hvitløk, vårløk og noen reker eller krepsehaler. Også steamer jeg de i steameren min. Der steamer jeg også slike små poteter som du spiser med skallet på, og noen grønnsaker. Eksempel brokkoli eller blomkål.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Steker dem i stekeovnen=) Lager marinade selv og penslser den over fileetene. Marinade: Olivenolje Soya sitronsaft gressløk dill persille Pensler begge sidene av fileetene med marinaden, legger de i en ovnssikker form og heller over de resten av marinaden. Sen er det bare 20 min i 200 grader Til og med mannen min som ikke liker fisk elsker dette=)
Libido- Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 hva jeg gjør med den? Bruker den som ørevarmere selvfølgelig! ;-)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Om det ikke er sånn ferdig krydra så ville jeg hatt krydder på og hatt den i en form i ovnen,. Synes den blir best der jeg da, med potet, brokkoli og gulrot, rømme og smelta smør til Namenam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå