Gjest Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Når skifter jeg egentlig uke? Har termin onsdag 2. januar. I følge mensen skifter jeg på en onsdag. I følge jordmor på UL og BiM på en tirsdag, og i følge babyverden på en mandag. Hva er riktig? Synes det virker mest logisk at det er på en onsdag siden siste mens kom da, og terminen er på en onsdag??
nr 6 på vei Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Hei! Blir ikke det ved midnatt natt til onsdag da? Tror det....
Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg tror du skal følge ultralyden din. Ifølge ultralydterminen min skifter jeg uke på en tirsdag. Da skifter uka på babyverden ettersom de teller fullgåtte uker. Her på bim skifter jeg på onsdag (eller midnatt natt til onsdag om du vil) ettersom jeg da er +1, og bim går etter hvilken uke du har begynt på. Var det forståelig?
Athina' Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Jeg har termin 06.01 og jeg skifter på fredag. Da vil det si at du skifter uke på mandag.
Lykkelig med 2 barn Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Min UL termin er samme som mens termin. Jeg skifter uke på onsdag, men termin er på en fredag. Vi går jo 40 uker og 2 dager. (40+2).
Lykkelig med 2 barn Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 ... glemte helt å oppsummere her. så hvis du har mens termin onsdag, skifter du uke på mandag. Men dette blir vel anderledes når du får UL termin. Da ser de på babyen og ikke på kalenderen..... Da må du vel regne deg 2 dager tilbake fra UL termin for å finne "ukeslutt". (40+2 dager)
dårligfantasi Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 da vil det si at jeg skal skifte uke fredager da? har termin søndag 16 september.. jordmor ba meg telle hver lørdag, men det blir jo feil da?
Athina' Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Legger dere inn terminen på babyverden eller vet hvor mange uker og dager dere er så er jo det enkelt da. Ut fra ul termin er jeg 20+5 i dag og da er jeg jo 21+ 0 på fredag, så da skifter jeg. Har man termin 02.01 så er man i dag 21+2 og skifter på mandag. Er jo ikke vanskeligere enn det vel?
dårligfantasi Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 trenger ikke være så lett som du vil ha det til alltid ja jeg har lagt inn termin osv.. men får opp her inne, at jeg er i uke 37 (det skiftes her inne, uke på torsdag med meg).. og jordmor på ultralyd og hun jeg går til, teller på forskjellige måter, selv om alle går utifra samme terminen.. så det er da ikke rart man kan lure litt på UL sa de jeg skulle telle lørdag, men er det 40 uker + 2, må jeg jo telle fredag.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Virker som det ikke bare er meg som er litt usikker på dette da:) Hvis det er 40+2 uker til termin så er det faktisk bare babyverden som har rett. Hos BiM og UL blir det 40+1 og ut i fra mens 40. Jaja d får vel bare være:) Regner ut i fra min mens jeg, pluss minus to dager er jo ikke all verden det heller da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå