Gå til innhold

Middagstips.................................

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal vi ha noe vi kaller arabisk gryte til middag. Det lages på følgende måte:

Rensk diverse grønnsaker som potet, gulrot, kålrot, løk eller annet som man liker. Skjær det i passe store biter

Legg det i en kasserolle

Ha tomatsaus over (lages av ketchup, hakkede tomater eller hva man ønsker) tildet nesten dekker grønnsakene

Spe kjøttdeig og legg det som et lokk over resten

Kokes tilkjøttdeigen er gjennomkokt

Dette er kjempegodt.....

Kanskje vi kan legge noen oppskrifter i denne tråden så kan man ta vare på tråden og dermed får man gode middagstips.

God ide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i dag skal vi ha tertelini..

først steker du bacon en pakke.

så legger du en pakke med rertelini i en illfast form,så legger du bacon oppå der igjenn oxo en pakke med tertelini igjenn oppå baconet.

så legger du ost på toppen igjenn... og helt til slutt så heller du matfløte over osten..... ( hele matfløten)

stekes så i stekovnen på ca 200 grader.. til du ser osten er smeltet og fått en gylden farge=)

mmm det er godt...

kan gjerne ha bagetter, salat ol.ve sidenav...

Skrevet

del brokkoli og blomkål steik det i olje på steikepanne,

ha kylling biter nedi(gjerne grilla) steik det til det har fått litt gjyllenbrun farge..tilsett litt salt

kok opp en pose eller to med lett bearnaise saus (alt etter kor mangen som skal spise)

ta kyllingen og og grønnsakene oppi sausen,la det små koke ca 5 min, serveres me ris....

kjempe godt....og veeeeeldig lite kaloria=)))

Skrevet

idag stikker vi til svigermor.. det er et godt og rimelig middagstips he he..

huff, lite lyst på middag om dagen jeg, er varmt og magen er liksom full nå... kunne levd på frukt og knekkebrød jeg fremover men tror kanskje d blir litt lite variert...

men om jeg mååååtte velge noe så er det kanoooon med reker namnamanmanmanam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...