Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal feire storesøsters 4års dag på lørdag, og det er første barneselskap her i huset. Hun har heller ikke vært i så mange barnebursdager selv, så derfor har jeg noen spørsmål rundt selskapet, og generelt om barnebursdager.

1.Vi har satt bursdagen til 2,5 timer, er dette ca det som er vanlig?

2.Pleier det å være mye opplegg i slike selskaper? Det blir jo pølser og kaker, og litt leiking ute eller inne. Tenkte kanskje å ta "flasketuten-peker-på" for å åpne gavene. Trenger vi noe mer opplegg da?

3.Er det vanlig at alle barna får hver sin godtepose, eller er det blitt mer slutt på dette?

4.Inviterer man alle som barnet selv har blitt invitert til, eller alle som barnet har vært i selskap hos?

5.Unnlater dere å sende barnet i bursdaer, dersom dere ikke har tenkt at disse barna skal komme i ditt barns bursdag?

6.Hvis barnet er ivitert i en bursdag, men ikke kan komme, gir dere allikevel presang (selv om det ikke er en nær venn av barnet)? Har opplevd dette flere ganger i bhg jeg jobber, at barn har med seg pakke til et barn som har hatt selskap der de ikke kunne komme.

7.Og selvfølgelig: Pris på gaver. Hvor mye er vanlig? Har sett barn i bhg min som får penger/gaver til 100-150kr, noe jeg selv synes er mye i barnebursdager.

Håper noen gidder å svare litt! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så gammel i gamet enda jeg heller men skal prøve å svare.

1. 2,5 time høres greit ut når det er 4 åringer

2. Har ikke hatt noe opplegg, de har lekt så fint uten hjelp.

3. Har hatt godtepose ja, har latt de fiske dem

4. Ikke anelse, inviterer de vi kjenner rett og slett(går ikke i barnehage)

5. Nei, men har ikke vær så mange invitasjoner til barnebursdag enda

6. Hadde nok ikke gjort det, bare hvis det hadde vært en nær venn

7. Synes mellom 50 - 100 kroner er greit. Hvis det ikke er en veldig nær venn(der vi er venner med foreldrene og)

Lykke til=) Kommer til å bli kjempekoselig

Skrevet

Istedenfor godteposer kan dere legge oppi frukt. Eller lage små fruktkurver av ananas/vannmelon/kokosnøtt skall som alle ungene kan få.(med frukt oppi)

Skrevet

1.høres passe ut,noen hr også bare 2 timer herover

2.vi har ingenting,de har ikke tid til det:)leker slik det passer dem,går så fint så

3.sist hadde jeg et stort frukt fat,ungene plukket der,fikk grill spid de tredde frukta på.spiste frukt spid i stede for godteri

4her inviterer de,dem de vil,jeg finner et anatll,så får de selv bestemme,uten tanke på hvem som har bedt de osv

5.sender ungene i bursdag uansett,om det passer inn der og da

6.vi gir ikke pakker om vi ikke drar i bursdag nei..da må det være familie eller veldig nære venner av familien

7.her er det 50 i barnehagen 70 på skolen som brukes

lykke til:)

Gjest Filifjonka
Skrevet

1. 2,5 timer høres passe ut.

2. Jeg har aldri noe opplegg utenom mat og kaker. De koser seg som regel veldig med å leke, og alle lekene hos dere er jo nye for de små gjestene.

3. Vi bruker som regel godtepose.

4. Jeg er opptatt av å være inkluderende, så jeg tenker ikke på hvem som ber mitt barn. Jeg ber alle av samme kjønn fra klassa (for de som går på skolen), eller alle av samme kjønn fra avdelingen i barnehagen.

5. Mine barn går i de bursdagene de blir bedt i, så sant det passer og vi ikke har planlagt noe.

6. Nei.

7. Her ligger det på rundt 50-100 kr. Jegt pleier ofte å "hamstre" passende gaver på salg, eller når jeg er på steder der jeg kan finne rimelige, greie ting. Da har vi et lite lager klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...