petite fleur Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Har lagt denne inn på dåp og navnefest, men der var det sørgelig stille, gitt....Prøver her i stedet! Må barn døpes i dåpskjole, eller er det andre antrekk som er plausible? Finnes det feks bunader til så små babyer? Andre forslag? (Det er en gutt)
Fabelaktiv Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Jeg vil nå mene at det er ditt barn så du velger.. bunad høres jo unektelig tøft ut da men om det er regler rundt det ville jeg sjekket med kirken eller en prest. Kanskje du kan søke det opp på nettet et sted
petite fleur Skrevet 22. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2007 Har prøvd å lete på nettet, men finner ikke svar....Men har jo sef noen mndr på meg da, gutten er jo ikke født ennå Hadde bare vært så greit om noen visste!
nr 6 på vei Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Du kan døpe barnet i hva du vil, ingen som kan fortelle deg hva barnet skal ha op seg..... Sunn fornuft vil jeg uansett anbefale.....
Fabelaktiv Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 http://www.google.com/search?q=d%C3%B8pes+i+bunad&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a her er det mange linker til skriverier om dåp i bunad så det ser da ut til at det er FULLT mulig..
Fløffy Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Nei det må man ikke. Kjenner noen som døpte gutter i matrosdress og det var kjempesøtt.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Jeg fant en nydelig hvit guttedress (vår var nesten 7 mnd da han ble døpt), i silke med bukse, vest, skjorte og jakke. Den var råtøff, men samtidig litt "dåpete". Satt en blå sløyfe rundt den lille halsen, og det ble perfekt! Ellers har jeg sett babyer bli døpt i vanlig sparkebukse... så det er ikke mange regler på dette tror jeg. Men i flg prestene, skal dåpskjolen symbolisere noe som vokser med barnet, sånn som troen skal gjøre det, derfor har de brukt disse lange kjolene. Så det kommer jo litt an på om man føler seg veldig tradisjonsbunden når man døper...
petite fleur Skrevet 22. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2007 Det hørtes jo veldig fint ut da! Kanskje jeg skal se om jeg finner noe sånt.....sparkebukse synes jeg blir litt for hverdagslig. Jeg har ingenting i mot dåpskjoler, men vi har ingen i familien og gidder ikke kjøpe/leie. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå