Gå til innhold

Flinke til å ligge på magen???


TusseMor07&09&14

Anbefalte innlegg

Lillegutt vil IKKE ligge på magen. Når vi var på den forsinkede 6 ukerskontrollen (han var da 8 uker) så sa legen at han var en typisk baby som ikke likte å ligge på magen, og at vi ikke skulle stresse med det. Prøver støtt og stadig, men uten hell. I går var han KJEMPE fornøyd, og jeg bestemte meg da for å prøve...det gikk dårlig allikevel...

 

Er deres flinke til å ligge på magen? Noen som har noen triks som kan gjøre det bedre for han? Har prøvd å ligge foran han, rulle håndkle under brystet og lagt leker og sånn foran han. Men uten hell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla var ikke så glad i å ligge på magen i starten, men etter at hun begynte å snu seg over selv da hun ble 3 mndr, så ligger hun på magen heele tiden. Men holder hele overkroppen og hodet nå, så det er bare fint. Men hun snur seg på natta også, og det er ikke like gøy for oss:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten min ville ikke ligge på magen heller i starten. Ble sur og grinete, og tilslutt sinna. Han skjønte ikke noe av det tror jeg, og ble bare sur fordi han ble liggende med ansiktet ned. Han var jo for svak til å løfte noe særlig. Så vi prøvde veldig korte perioder av gangen, og han lå ganske mye på magen på brystet til pappa, det er veldig stas. Da holdt han hodet litt selv og fikk litt hjelp av pappa. Så etterhvert skjønte han poenget, og synes det var veldig spennende å se verden fra den vinkelen. Til å begynne med holdt jeg han litt under brystet så lenge han synes det var gøy, og nå ligger han der selv og holder hodet sitt flere minutter. Særlig hvis han ligger på babygymen!

 

Har fått høre at han må bli flinkere når vi har vært på helsestasjonen, men jeg synes han er veldig flink allerede jeg. Vi har jobbet mye med det i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjenner til problemet! Datteren min likte det heller ikke i begynnelsen, hadde kanskje ligget i 10-20 sek så var det nok! Det jeg gjorde var å la henne ligge litt hver dag, prøvde masse veldig korte økter. I tillegg så hadde jeg henne på magen når jeg hadde henne på fanget. Var ganske frustrert en stund så gikk det sakte men sikkert framover.

Var litt stressa en stund for jeg synes hun liksom ikke likte det i det hele tatt, men så plutselig en dag så var det kjempegreit! Og nå er det ingen problem.

Hadde ikke stressa så mye hvis jeg var deg, for plutselig en dag så synes han det er helt greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...