Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble mamma i juni... og skal begynne på skolen i neste uke. Noen som har erfaring med å studere + ha liten baby? Klarer kanskje en forelesning i uken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere jeg studerte med hadde babyen sin med på forelesninger men det kommer jo an på babyen da, hvor rolig den er.

Ikke for å være ekkel men jeg ville ha skiftet litt på nicket mitt om jeg var deg og skrevet Nybrakt mamma istedet :-) Du har glemt en r, håper ikke du oppfatter meg som ekkel nå altså.

Skrevet

Jeg ar med meg snuppa på 9 mnd på på forelesninger og gruppetimer. Går veldig greit når hun sover, men når hun er våken, kan det bli litt styr. Hun er egentlig veldig rolig, men blir litt styr likevel. Hender jeg må droppe forelesninger for at hun skal få krabbe litt fritt. Tror det er mye lettere å ha med babyer som ikke har lært seg å krabbe enda:-)

Hun blir å være med meg på forelesninger ca 4 ganger i uka, fram til hun begynner i barnehagen.

Sånn utenom at det kan bli litt styr under forelesninger, går det kjempegreit å studere+ha baby. Må bare utnytte tida godt når babyen sover.

Skrevet

Hehe...ammetåka anonym 12.08? Nybakt mamma er da vel et kjent og mye brukt uttrykk? (NybRakt mamma har jeg derimot aldri hørt om?)

Skrevet

Jeg ble også mamma i juni, og skulle begynne på skolen om mandagen. Hadde med tassen, og det gikk bra det! De sover jo så mye når de er små. Det er bare undervisning hver fjerde uke, så dette skulle gå bra tenkte jeg. Så fikk jeg beskjed om at alle forelesninger var obligatoriske, og at jeg IKKE FIKK LOV å ha med babyen. Ble skikkelig sur... Så nå kommer jeg til å søke om utsettelse, og tar kurs på NKI i stedet. Ble vel ikke helt svar på det du spurte om, men måtte bare få det ut...hehe. I alle fall, hvis lærerene er litt samarbeidsvillige tror jeg det skal gå bra!

Skrevet

Er det ikke veldig forstyrrende for de andre studentene når det er babyer tilstede på forelesninger ?

Klart hvis de ligger helt stille i en vogn og sover hele tiden er det en ting, men babyer flest gråter vel litt, blir urolige osv..

Skjønner ikke helt deg som skriver at du blir sur når du ikke får ha med babyen din... ?

De andre er der vel for å lære et fag og konsentrere seg om det, ikke bli forstyret av en baby som gråter...

Får man baby i studietiden kan det kanskje være lurt å finne andre løsninger enn å ta med baby på forelesninger flere ganger i uka ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...