Gå til innhold

Kom nettopp hjem fra sykehuset :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en grundig sjekk med både utvendig UL og innvendig pga hyppige kynnere, men alt så ut som det skulle..

Den lille veier rundt 1600gr. og lå med hodet ned:)

Så nå kan vi slappe av og nyte den siste tiden før fødsel..

Fikk bare beskjed om at hvis kynnerene økte og jeg i tillegg følte nedpress så måtte jeg kontakte føden med en gang..

De var så søte på Ahus.. Følte meg virkelig tatt på alvor.

Et spørsmål vi sitter med nå etter å ha vært på UL.

Vi fikk med resultatene etter UL, og på dette arket står det

GA : 30+1 og EDD : 01.11.2007 ---> Dette betyr vel hvilken uke jeg er i og termindato...

men under stod det GA(AUA) : 31 og EDD(AUA : 24.10.2007

Noen som vet hva dette betyr??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) kan jeg bare få spørre deg hvor ofte du har kynnere? Å er de vonde?

Er selv veldig plaget med mye kynnere å til tider er de ganske vonde... men hører så mye rart egentli... om å sjekke det el ikke altså...

Skrevet

Hei du :)

Jeg har hatt veldig mange den siste tiden.. På det værste hadde jeg 7 stk i timen og de varte ca 30 sek. hver gang... regner med sånn ca 30 stk om dagen +/-, og de kommer når jeg sitter stille. De er ikke direkte vonde, men hele magen blir hard og jeg merker at det knyter seg, så det er jo ikke direkte behagelig heller... Har hørt at hvis kynnere er vonde, så må man kontakte føden med.

Legen forklarte meg ikke hvorfor jeg hadde så mye kynnere, men han sa at hvis jeg merket at de økte og at jeg i tillegg følte nedpress, så måtte jeg kontakte føden med en gang.

Hvis du er usikker så syns jeg du bør snakke med legen eller jm du går til, så kanskje hun henviser deg videre til sykehuset for en sjekk.

Er bedre med en sjekk for mye enn en for lite...

Som regel er det ikke noe farlig, men det er ikke noe ålreit å gå rundt å lure og være engstelig.

Lykke til :)

Skrevet

åkei :) Jordmor sa til meg at det er helt normalt at kynnere kan vere vonde når man er 2.gangs/flergangs fødende.... Syns det er rart at fagpersonell kommer med så variert informasjon.. rett og slett irriterende... i går kveld hadde jeg 10stk på 1 time!

VISS jeg får det i dag også, så tror jeg at jeg ringer noen ja... synes det er litt i overkant mye... for ikke å snakke om slitsomt!

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg ringt i dag...

Jeg ringte jm og sa jeg hadde 7 stk i timen dagen før, og da sa hun at det var alt for mye og ikke var normalt i det heletatt.. Jeg måtte ned til henne med en gang, så ringte hun føden for meg.

Når det gjelder vonde kynnere når man er 2.gangs vet jeg desverre nikke noe om. Jeg er 1.gangs, og fikk bare beskjed om at det ikke var normalt med så mange kontraksjoner.

Skrevet

Men det kommer vel ann på hvor langt på vei man er om kynnerne er noe man skal bekymre seg for? Jeg har mye av det når i uke 38+1 og da får jeg beskjed om at det bare er bra og at det er modning. Mye kynnere skal visstnokogså kunne gjøre fødselen litt kortere fordi livmoren har "trent" på dette. Men man hører så mye forskjellig...

Skrevet

det er jo bare positivt med kynnere for da vet man jo at kroppen forbereder seg på fødsel.. Eneste som er dumt er hvis kroppen forbereder seg litt for mye så tidlig i sv. skapet.. Jeg er jo i uke 30+1 og de var redd for at jeg hadde begynt å åpne meg allerede pga kynnerene, men det hadde jeg ikke :)

Du skal nok bare være glad for alle kynnere du får:)

Skrevet

Hvis dere har mange sterke kynnere og nedpress RING!!

Jeg gjorde dette i uke 29, og ble bedt om å reise til sykehuset for en skjekk. Jeg hadde rier, og såkalt nebbing(tidlig åpning). Dette førte til riestillende drypp, lungemodningssprøyter og 26 døgn på sykehus til observasjon. Lillegutt er fremdeles i magen. Hvis jeg hadde trodd på at "kynnere alltid er positivt" kunne jeg ha kommet til å født han mens han veide ca1500 gram. Dette ville trolig gått fint, men det er nå mye bedre for han å være i mammas mage!!

Ikke vær redd for å ringe jenter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...