Gå til innhold

Hvor mange av dere har fulltidsstiling ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i nysgjerrige hjørnet i dag ;)

Vurderer nemlig selv å fokusere å søke kun om fulltidsstillinger, men har mine tvil ennå.

Hvor mange her jobber i fulltidsstilling og hvor mange barn har dere ? Trives dere, har dere vurdert å trappe ned ?

Foreløpig så jobber jeg kun 3 formiddager i uken, ellers noe kveld og helg arbeid. Men når jeg leverer ungen i barnehagen kl 07 om morgenen, så har jeg hørt flere ganger kommentaren. ja de har jo lange dager...

Og er forsåvidt enig i det, det er lenge å være i barnehagen i 9 timer. og helt sikkert også slitsomt for de små. Men jeg som er opprinnelig fra Island der det er vanligst å jobbe fulltid og at ungene er i barnehagen 8-9 timer 5 dager i uken. Får det inntrykket at man er ikke en god mor hvis man velger å jobbe fulltid her i norge, ihvertfall hvis ungene er under skolealder.

Stemmer dette inntrykket ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*rekker opp hånda*

jobber fultid, har ett barn på 3 år i bhg..snart er jeg tobarnsmamma=) kunne gjerne jobbet mindre, men vi trenger lønna

Skrevet

2 barn i bhg, og vi jobber begge fulltid. Synes det fungerer veldig fint, og har arb.givere som er fleksible. I en periode hadde jeg 50%fri på fredagen, men tok det igjen i løpet av helgen. En dag i uken kan mannen min komme sent på jobb om han ønsker, og gutta koser seg hjemme.

Om det blir lange dager kommer jo litt an på barnet også. Minsten sov inntil nylig to timer i bhg. Når mannen min leverer barna, går jeg på jobb kl 0700, og henter de tidlig. Han gjør det samme. Så dagene blir ikke så lange.

Barna trives også godt, og eldstemann har gitt uttrykk for at han gjerne vil vere der like lenge som resten av kompisene.

Nå når gutta mine er 3 og 5 har ikke jeg dårlig samvittighet i det hele tatt, men når de var mellom 1-2 synes jeg det ble lange dager. Men de sov da i timesvis der.

Er ikke i tvil om at mange har dårlig samvittighet, og kanskje er det slik at vi har så god økonomi nå at om en vil prioritere å vere hjemme mer så har de fleste råd til det om de selger noe eller omprioroterer. Kanskje det er grunnen til at vi har dårligere samvittighet for dette i Norge?

Skrevet

Jeg jobber 50%, men vil opp i 100% etterhvert. Får ikke noe huslån på 50% lønn! Men nå som pjokken akkurat har begynt i bhg synes jeg det er kjempdeilig å jobbe mindre. Kunne hente ham tidligere i bhg osv.

Skrevet

Jobber i en fulltidsstilling. Både jeg og sambo. Skulle gjerne jobbet mindre jeg. Ca 80 % hadde vært passe. Snuppa er i barnehagen fra ca kl. 0730 til 1530 nå på sommeren (har sommertid på jobben), men når jeg må jobbe vintertid igjen, bli hun ikke hentet før tidligst kl. 1630. Synes hun får laaaange dager, men flesteparten av barna i barnehage, som har fulltidsplass, er jo der så lenge. Synes ikke det er skammelig, men for min egen del ville jeg gjerne hatt kortere dager på snuppa!

Skrevet

Vi har en sønn på 1,5 år, og jeg er seks måneder på vei med nestemann. Sønnen vår går i familiebarnehage (begynte da han var ca ett), og jeg jobber fulltid. Har inntrykk av at dette er veldig vanlig her (i hvert fall på min arbeidsplass).

Men mannen min jobber deltid foreløpig (ca 60% + evt ekstra) siden han er nyutdannet og fortsatt jobber i deltidsjobben han hadde ved siden av studiene mens han søker på mer relevante jobber.

Sønnen vår er nok sjelden i barnehagen noe særlig mer enn 8 timer om dagen da, og det blir gjerne kortere dager også, siden mannen min ofte har mulighet til å ta det rolig om morgenen.

Skrevet

Er alenemor og har jobbet full stilling fra hun var 4 år.

Har ikke råd til å jobbe redusert om jeg hadde ønsket det en gang....

Skrevet

Jeg har fødselspermisjon, men jobber fullt. Vurderer ny jobb, og kunne tenke meg å jobbe 80 %, men må nok jobbe 100% og heller skaffe vaskehjelp. Har tre barn. Skulle gjerne ha jobbet mindre, men det koster å ha familie, hus og bil.

Skrevet

Jeg har fulltidsstilling - men er i fødselspermisjon nå, og har bare hatt et barn når jeg har jobbet fullt....så vi får se hvordan det skal gå når jeg begynner på jobb igjen etter perm...

Har ikke vært noen problemer ift Tobias i hvertfall. Han har gått fulltid i bhg siden han var rett over året (mens jeg gikk på skole) og trives veldig godt. Pappaen tar ham om morgenen (han har ganske fleksibel arbeidstid) så han er ikke i bhg før mellom ni og ti. Så hantet jeg ham da jeg var ferdig på jobb. jeg jobber 8-15.30, men det er et stykke fra bhg og med rushtrafikk ol (jobber i Bergen sentrum) var jeg vel i bhg ca 16.30. Har aldri hatt dårlig samvittighet for at han er i bhg lange dager hver dag - for han trives så godt og koser seg ute med de andre barna. han sover en liten dupp på dagen, så han virker ikke noe sliten etter en hel dag heller. Så slapper vi av og koser oss når vi kommer hjem. Han er nå 2 år og 8 mnd forresten og er fremdeles fulltid i bhg selv om jeg er hjemme med mini...han hadde nok kjedet seg om han skulle gå her hjemme med meg hele dagene;o)

Skrevet

Fulltidsstilling og 1 unge. Jeg jobber forskjellige skift, mens gubben jobber fast tid. Småtten begynner i barnehage på mandag og jeg tror fullt og fast på at det er mye sunnere for ham enn å fly hjemme sammen med oss. (ville blitt til delt perm/deltidsjobb på begge om vi ikke hadde fått plass, siden likestilling er viktig her i huset)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...