Gå til innhold

Har lyst å slutte å amme.. hvordan trappe ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ammet i 4,5mnd nå og føler eg har lyst å slutte.. hvordan skal eg gå frem når eg skal trappe ned amming og begynne med MME?

noen som kan hjelpe/gi meg noen råd? :)

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du fortelle litt om amminga så langt og hvorfor du vil slutte nå, allerede?

Skrevet

vel ammigen har gått kjempe fint det.. jenta er god og rund og fornøyd.. men nå i det siste har hun begynt å kreve så enormt mye mat.. hun vil henge på puppen hele kvelden/natten.. har pleid å sove i 7-10 timer hver natt.. men nå har hun begynt å sove 3 timer og så er det mat hver 2t ut over natten.. :( er kjempe sliten.. lurer på om eg har begynt å få mindre melk enn eg hadde før også, for puppene er aldri skikkelig sprengt som de var før, selv om det er lenge siden hun har spist..

er alene, så har ingen som kan bysse og gå med henne for å få henne til å sove, eneste pupp som hjelper..

på dagen spiser hun som normalt, men det er på kvelden hun krever så enormt mye før hun klarer å sovne skikkelig... noen kvelder har eg måttet gitt grøt (2-3 teskjeporsjoner)+ MM på flaske (140-160ml) etter pupping fordi eg er fullstendig tom og hun e fortsatt urolig.. hun roer seg etter å ha fått grøt og flaske og da sovner hun vist eg bysser henne litt eller hun får kose med smokken samtidig..

hadde satt meg et mål om å amme til 6mnd.. men vet ikke om eg klarer det, når hun krever så mye mat..

hva kan eg gjøre?

Skrevet

Er hun over 4mnd så er det fast føde som gjelder som tillegg, det høres ut som barnet er klart for det! Snakk med hs om dere ikke allerede har snakket om det! Da kan du amme videre, og bare ta det litt på langs, det styrer seg selv, du behøver ikke gjøre noe spesielt, bare la ungen trappe ned som den vil (om de ikke bråstopper da, da kan du få en del spreng som du må ordne på).

Skrevet

ja hun er 4,5mnd.. så da skal eg gi grøt da i stedet for MME? hun er ikke særig begeistret for den grøten egentlig, men får gjøre et forsøk:)

1 grøt måltid eg skal legge inn i "timeplanen" da, eller flere?

tusen takk for svar:)

Skrevet

hun fikk bare pupp i kveld, så nå våknet hun kl 12.. sov 3 timer.. :S fikk 130ml mme.. roet seg litt da.. men sovner ikke :S virker som hun er mer sulten egentlig... eller kanskje bare puppekosen hun vil ha.. storspiseren. hehe..:P

Skrevet

Bare tull det der.. du trenger ikke slite deg ut med den puppinga! Hadde samme problemet her. fullammet i 4.mnd, hadde nokk melk jeg ,men hun bare vrei seg bort å klagde etc... så nå ammer jeg kun på natta for gidder ikke flaske da og da er hun så trøtt at hun vil ha pupp.. men ellers så får hun flaska mme-150 ml og et grøt måltid på kvelden. Hs sa at det funket fint å gjøre det slik!.. Prøv å gi henne litt ekstra før hun legger seg og våkner hun da etter 3 timer ja da er det kos;-P... min lille ble født 24 april å vi hadde også som mål 6.mnd ,men ikke nå lenger.. å del amme gir de samme gode stoffene de trenger fra oss og en mer opplagt mor;)... men du må regne med å ha litt vondt i puppene de første dagene før melka regulerer seg.. uansett om du ammer 1-2-3 gang for dag;)

Uansett lykke til...

Skrevet

tusen takk for svar anonym:) hvor mange måltider har hun med mme for dagen? min lille er ikke så begeistret for grøten da, så får ikke i henne så mye.. i kveld spiste hun 6-7 små teskjeier med grøt, 50ml mm på flaske og deretter 150ml me mme... sovnet kl 19.30.. men nå våknet hun igjen kl 23.30.. uff.. :(

Skrevet

Var ikke meningen å være anonym altså;)... Hun har ca 4-5 måltider varierer litt.. Ikke så begeistra for grøt ennå, har tilvenning vi:)

Hun spiser ca 08.30 150ml mme

så klokken 12.00 ca variere hvor lenge hun sover 150 ml mme

klokken 15.30 150 ml mme

så kveldstell ca kl 19.00 liten porsjon grøt med litt melk og skylle ned (det jeg ikke bruker til grøten). en halvtime senere 150 ml igjenn.. legger seg ca 19.30. når hun våkner prøver du med sutten da? min vokner å rundt da ,men da er det sutt;)... hun våkner kl 02 for litt mat ,men jeg skal prøve å slutte med det når hun får større porsjon grøt.. gir du hun mat igjenn 23.30 eller? mange natt måltider?!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...