1stor1liten =) Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 har ingen ideer.. hadde spagetti i forigår, har ikke ost til pizza.. hmm
stinky-monkey Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Skulle til å foreslå lasagne, men da må du jo også ha ost... hmm.. da vet jeg ikke helt jeg.. Hjemmelaga kjøttkaker?
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 gå inn på matprat for eksempel?? eventuelt kan du lage sammen litt div i kjøttdeigen som jeg bruker å gjøre. slenge oppi litt løk og paprika og andre ting en synes er godt, koke makaroni og blande det sammen. ha oppi bittelitt eddig og worchestershire saus(aner ikke hvordandet skrives og har ikke flasken her) det bruker i hvertfall bli veldig godt. så kan du enten bake det inn til innbakt pizza, eller ha baguetter ved siden av^^
snuppelure 74 Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 http://pic5.piczo.com/snuppelure74/?g=20237528
Shabby Cheap Chic Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Fikk noen tips her en gang da jeg spurte om det samme.... Stek kjøttdeig forholdsvis hardt. Stek med en løk og 2-3 fedd hvitløk til det er gyllent Ha i ca 1 liter buljong og 1-2 bokser knuste tomater og litt chili. Kok i 10 min Smak til med ca 17" boks tomatpure, salt og pepper. Evt mer buljong. Bryt opp spagetti i små biter, eller bruk annen pasta (ikke for mye for da blir det ikke suppe mer....), og la det koke til pasten er ferdig. Volia! Server med hvitløksbaguetter eller rundstykker. namnam. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kok opp poteter og mos dem med masse melange og litt melk, slik at det blir en jevn og god stappe. Bre dette utover i en ildfast form. Brun kjøttdeigen i panna og tilsett en boks grovhakka tomater. I min var det tilsatt chilli, og det var veldig godt. Ha så oppi en boks mais og det krydderet du ønsker - veldig godt med basilikum, litt hvitløk, peppermix og salt. Bland sammen. Bre det deretter ut over potetmosen i den ildfaste forma. Strø over reven ost og inn i ovnen på 220 grader til osten er blitt gyllen. Server med rista brød eller baguetter - evt litt enkel salat. Veldig godt ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Kutt opp poteter, gulrøtter, blomkål, løk, hvitløk og andre grønnsaker du liker, ha det i en gryte med litt vann i. Lag farse av kjøttdeigen, bruk ganske godt med salt, pepper og evt andre krydder. Bre dette utover potetene og grønnsakene som en stor kake slik at det dekker helt.Ta en pk matfløte, rør ut en liten boks med tomatpure i den, og hell dette over kjøttdeigen i gryta. Kok på svak varme, det er viktig at det ikke går tørt i bunnen. Fløten/tomatpureen vil sige ned i gryta etter hvert. Kjempegod gryte:) ---------------------------------------------------------------------------------------------------- bank ut kjøttdeigen i bakepapir( som når man lager rullekake), også strør du litt forskjellig nam over. Ruller den sammen, hiver den i stekovnen og vips! kjøttdeigrulle som du kan variere med altmulig rart! ------------------------------------------------------------------------------------------------- Noen tips der i alle fall...
1stor1liten =) Skrevet 22. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2007 hva er brennende kjærlighet?
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Hjemmelagde kjøttkaker, pitabrød, taco, kjøttpudding, brennende kjærlighet, gryte med skivede poteter, gulrotskiver kjøttdeig, løk, tomatpurre, melk og kraft. Risotto, Fylt loff..
1stor1liten =) Skrevet 22. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2007 takk for alle tipsene! jeg kan sikkert finne noe her =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå