Gjest Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 oppdaget at det er mugg under madrassen til mini..hva kommer dette av? hadde mugg på rommet hans før, men svigerfar mente at det ikke kunne være dette denne gangen fordi madrassen ikke ligger helt nedi gulvet..er et mellomrom mellom gulvet og madrassen. kan det være at han har sølt vann i sengen? litt merkelig dette også..kan nevne at madrassen er fra jysk og kostet 299,- nei nå skal vi kjøpe en ordentlig og myk madrass til lillegutt stakkars. men størrelsen på senga er litt uvanlig tror jeg...134*70cm noen som vet om gode madrasser i denne str?
It's all about me Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Ullkorga syr kjempegode madrasser etter mål. Vi gjorde det gjennom Reflex, men kan sende bestilling på nett også.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Hvor den er kjøpt og hva den koster tror jeg ikke ha noe å si.. Men hva det være vet jeg ikke.. Men kan jo være at gutten din ha sølt vann i senga eller tisset i den - også ha den ikke tørket godt nok... Bare forslag.... Vår lille bruker bleier enda, men i går kom bleia på litt skakt, og idag tidlig var madrassen våt - eller vi ha tisse laken så kun laken og det som var vått.. Men jeg ha tatt madrassen ut av senga for å lufte den....
Gjest Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 nei tenkte bare at den ikke var noe tess siden den var såpass billig..kan det komme mugg av vann altså?
Gjest Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 men madrassen er vel uansett ødelagt nå ikke sant? går ikke ann å lufte bort mugg?
Dronningen! Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Mugget kommer selvfølgelig av fuktighet. Enten er det sølt noe ovenfra eller fukt som har trukket opp i madrassen fra bunnen...
Gjest Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Ja han har nok tisset og sølt vann der ofte...Jeg har jo et slikt tisselaken som kanskje er kjekt å bruke..Vil ikke at den neste madrassen skal lide samme skjebne =)
Gjest Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Noen som vet om hvor jeg finner madrasser i denne størrelsen da? Tittet på voksi men kunne ikke se noe der
Gjest Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Ja, det kommer av fuktighet og lite lufting.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Mugg kommer av at det er eller på et vis dannes fuktighet. Det kan være etter søl, men det er sjeldent. Det er mere sansynli at det kommer råluft inn på rommet som slår seg og blir til fukt, og siden madrassen isolerer til en viss grad er det logisk at det kan oppstå akkurat der. Vi hadde samme problemet bak et klespak bak hyllene dere det var fult av klær av den samme grunn at de isolert. Råluften hos oss kom opp fra gulvet i en glipe i parketten under listverket. Vi sillikonerte der og satte skapet 1 cm fra veggen og problemet var løst. Vil uansett anbefale deg å låne eller leie en måler som måler muggsoppverdien i rommet om den er for høy eller ikke.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 så nå er det selvsagt bare å kaste den ikke sant? den er jo ødelagt
Nusseline♀♀♂ Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Har ikke noe med at det var en billig madrass ihvertfall. Vi kjøpte Svane babymadrass til over 700,- og den ble det mugg under etter ca 1 års bruk. Gikk ikke på reklamasjon pga at de mente det var senga som var problemet. Sengen har tett bunn, altså plate med 6 hull i. Nå har vi byttet seng til en med planker i bunn og kjøpt ny Svane babymadrass så hvis det nå skjer igjen skal jeg ha tilbake pengene for madrassene! Har du seng med tett bunn er nok det årsaken.
Mrs. Bouquet Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 Du bør også sjekke at det er huller i bunnen på sengen, evt. bore noen flere slik at det blir mer luftsirkulasjon mellom bunnen og madrassen.
Expat Skrevet 22. august 2007 #18 Skrevet 22. august 2007 Ja, madrassen er søppel nå. Det du må se på er bunnen under madrassen? Hvorfor luftes ikke den? Fuktigheten er enkelt og greit svette fra ungen, det. Hvis det ikke er mye lufting under senga, må du gjøre noe med bunnen. Vi malte den hos oss etter å ha tatt av platen (så det bare var kryssgående planker istedenfor).
Nusseline♀♀♂ Skrevet 22. august 2007 #19 Skrevet 22. august 2007 Og for all del, du MÅ kaste den madrassen! Mugg er ikke bra for baby/barn! Har snakket med Norges Astma og Allergi Forbund og de sa at en madrass med mugg skal ikke vaskes men kastes!! Mugg blir ikke borte ved 90 grader vask engang, muggsporene forblir i madrassen.
Expat Skrevet 22. august 2007 #20 Skrevet 22. august 2007 Vi hadde en steikedyr kokosmadrass, de mugler fortere faktisk!
Gjest Skrevet 22. august 2007 #21 Skrevet 22. august 2007 Den er helt tett i bunnen ja ( skal kaste madrassen, men er vanskelig å finne en ny pga madrass målet
Expat Skrevet 22. august 2007 #22 Skrevet 22. august 2007 Ta bort platen, deg gjorde vi! Eller, har du kvitteringen fra Jysk, så ta med hele greia og reklamér pga konstruksjonsfeil!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 22. august 2007 #23 Skrevet 22. august 2007 Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt ny seng altså, ellers blir du ikke kvitt problemet. Og er det mugg på madrassen er det nok mugg i sengen også.. Vi tok ikke sjanser her ihvertfall.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 22. august 2007 #24 Skrevet 22. august 2007 Konstruksjonsfeil?? Det må være senga i så fall. Men nå selges ikke senger med tett bunn lenger etter opplysninger jeg fikk når jeg i sommer gikk gjennom det samme selv.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #25 Skrevet 22. august 2007 tusen takk for allesvar =) skal prøve å kjøpe ny madrass g se om det hjelper...var ikke noe mugg på gulvet hvertfall..skal lufte mye også=)..meeeen er det noen som vet hvor slike madrasser finnes eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå