Mia_I Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Jeg skal ut å reise med en 4 mnd gammel baby om noen uker. Noen som har tips om hva jeg bør tenke på? Første gang jeg flyr med baby, og skal dra alene. Hvis jeg tar med vogn, regnes den som en del av vekta til baggasjen? For da blir det jo knapt vekt igjen til annen baggasje...
mammatil2små Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 heisann! vogn, bilstol o.l. regnes som spesialbaggasje. så det kommer i tillegg til 20kg. reiste med jenta mi da hun var 2 mnd. husk å vær ute i go tid. mye køer osv. hadde bæresele, det var kjekt! ellers så har du sikkert også fått med dæ at det e lurt å amme når du tar av og lander. og hvis du ikke ammer,smukk eller tåteflaske ha med saltvannsdråper i tilfelle. men ikke bekymre dæ. det går nok helt fint. jenta mi sov som en stein nesten hele turen:) lykke til!!!
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 du har fått svar ser jeg =) men er sant som hun over sier,jeg har reist en del ganger med og uten vogn,og vogn og bilstol og slikte ting,regnes ikke med i bagasjen, Men du må huske å kjøpe sekker på flyplassen for å ha vognen i,koster ca30kr pr sekk,bruker å kjøpe to jeg,en til understellet og en til bagen,er ikke største sekkene akkurat. ellers gi pupp,flaske,smokk eller noe under take off og landing,så slipper du dott i ørene på babyen. her sov lillegutt første gangen vi for med fly,fikk ikke vekket han for å gi pupp,enda jeg prøvde,hehe,sov hele veien. Spør etter en liten pute for å ha armen din støttet til,letter å holde da,de må jo sitte på fanget dit festet i ditt belte,så da kan de bli tungt både for deg og babyen om den sover og må sitte,fikk pute jeg uoppfordra,hehe =)
Mia_I Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Tusen takk for tips! Hvor får jeg kjøpt slike sekker til vogna - er det i innsjekkinga? For da kan jeg vel ikke sjekke inn på automat.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 ja,på flyplassen,her har de ikke ved innskjekking,man må kjøpe i skranken fra et selskap..men har kanskje ved innskjekking andre plasser,men skal jo egentlig være ferdig pakken i posene når man skjekker inn.. vet ikke hvordan det er med innskjekking ved automat,aldri gjort det..så det kan ikke jeg svare på desverre,kanskje noen andre vet =)
frøy@ Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Der jeg har sjekket inn har de hatt slike poser i innsjekkinga, har betalt 50 kr for dem. Jeg fikk beskjed om at du ikke kan sjekke inn ved automat når du reiser med spedbarn, må gjøre det i skranke. Vi har akkurat vært ute og reist, snuppa var 4 mndr da vi dro og akkurat blitt 5 mndr da vi reiste hjem, gikk veldig greit. Jeg hadde med litt leker til henne, var kjekt å ha for hun var våken hele veien (ca 1 1/2 time). Prøvde å amme ved letting og landing, men det var hun ikke så interessert i, ville heller kikke, men det gikk greit uansett. Lykke til, går helt sikkert fint! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå