Gå til innhold

100% bhg.plass og 62% nattstilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var usikker på hvor stor stilling jeg skulle jobbe da vi søkte om bhg.plass. Det ble 62% stilling natt, noe som betyr at jeg jobber en uke natt, har en uke fri, jobber en helg, har en uke fri osv., osv. Har sagt ifra at jeg kan jobbe ekstra ved behov, men det er sjeldent noe ekstra ledig.

Jenta vår på 16 mnd fikk 100% bhg.plass, og har begynt der. Hun stortrives og alt går fint. Jeg har hentet henne tidligere endel dager, og hun har hatt fri en dag i uka til nå. Bare lurer på om det er nødvendig med 100% plass egentlig? Det er kanskje ikke mulig å redusere plassen heller? Og om det er mulig, er det kanskje dumt å si noe fra seg også? Er jo fint å få gjort litt hjemme, og det tar flere dager før jeg får "snudd" etter nattevaktene.

Hva burde vi gjøre? Det bunner vel litt i den berømte dårlige samvittigheten også....- Det å ha henne i bhg. hvis jeg er hjemme. Men som sagt- hun stortrives.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må få med at sambo jobber MYE. Er ofte ikke hjemme rett før eller etter jenta vår legger seg. Jobber også i helger.

Skrevet

Jeg ville beholdt plassen hvis jeg var deg. Så kan du heller bare ta henne ut en dag du er hjemme om du har lysst til det :-)

Men det er mulig å redusere plassen hun har også, hvis du vil det.

Ingen som sier at du er nødt å beholde full plass. Du kan redusere når du vil og hvor mye du vil :-)

Skrevet

Takk for svar :)

Er bare det at om man først har redusert plassen er det ikke sikkert man får økt den igjen senere... hmmm...

Skrevet

Du kan kanskje søke permisjon for henne?

Skrevet

Ja, kanskje dt går an... *tenke tenke*

Skrevet

Hei ;)

jeg har litt av samme "problemet" som deg...Jeg jobber tredelt turnus(sykepleier-som deg har jeg forstått), og da hender det titt og ofte at jeg har dager fri midt i uken, evt senvakter - og fri på dagen.

Vi løser det slik at snuppa har 100% plass i barnehagen, også har jeg henne heller hjemme de dagene jeg har fri, og hun vil(det er slettes ikke alltid-hun trives også godt i barnehagen) ! Det skjer ofte at hun er halve dagen hjemme sammen med meg når jeg har senvakt, og at jeg kjører henne i barnehagen i 12 tiden(når hun skal sove).

Den dårlige samvittigheten har jeg egentlig alltid hatt når jeg har vært borte fra gullet mitt (ja, jeg vet at det er TØV). Men jeg er blitt veldig mye bedre på dette ;) Hun storkoser seg i barnehagen, men har alltid(når jeg har fri) anledning til å være hjemme ilag med meg hvis hun vil det. Når hun henter skoene sine og sekken for at jeg skal kle på henne, sier hun klart ifra om at nå vil hun i barnehagen.

Husarbeid, innkjøp og annet "kjedelige" ting, prøver jeg å få gjort unna når hun er i barnehagen, slik at vi ikke alltid den lille må være med på slike ting. På den måten døyver jeg den dårlige samvittigheten min litt ;-) Men å slappe av og kose meg uten jenta mi..., nei, det er jeg ikke flink til.....

Hmm, ble langt, og kanskje ikke akkurat det du spurte etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...