Kakeåndsen Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Farmoren min som har vært i dårlig form det siste halvåret, og inn og ut av sykehuset de siste månedene, har trolig kreft. Dvs de har sett noe på ene lungen hennes og på eggstokkene. Og hun skal til et annet sykehus for å få cellegift. Uten at noen har brukt ordet "cancer"..... Men tenker jo det værste selvfølgelig. Det i lungen hadde de sagt at var enten en tumør eller en cyste. I -97 døde morfaren min av kreft I - 04 døde mormoren min av kreft I -05 døde farfaren min av kreft Og for hver gang forsterkes sorgprosessen pga jeg ikke bare sørger over en. Tenker på at ingen av de tre fikk se de skjønne jentene mine, og jentene mine for aldri møte de fantastiske oldeforeldrene sine. Farfar døde rett før jeg var 3 mnd på vei, og jeg hadde fortalt han det. I uka mellom farfar døde og begravelsen var jeg på min første ul. Uff, alt dette kommer tilbake igjen nå når farmor også trolig har kreft. Det værste er vel kanskje at hun har gitt opp for lenge siden, tror ikke hun ønsker å leve....
Gjest Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Merker jeg snart begynner å grine litt her, jeg.... *trøsteklemmer*
Gjest Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Så trist. Kreft er en lumsk sykdom... Når man kommer opp i en viss alder er det bare sånn at ens besteforeldre dør. Alle mine er borte også.
Kakeåndsen Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Farmor er "bare" 76 år....... og burde egentlig hatt noen gode år igjen.
Trulte76 Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 uff så trist .. Jeg selv har mistet alle mine besteforeldre.. farfar og farmor da jeg var 4år og 6 år de døde av hjerteinfarkt morfar døde av hjerteinfarkt ei uke før jeg ble 19 begravelsen var dagen før bursdagen min Og mormora mi døde da jenta mi var 2,5 år..(nå er ho 8,5år) Eneste ho sim fikk oppleve henne.. Trist hver gang..husker ikke at farmor døde, men jeg er veldig glad for jeg husker henne og har noen få minner av henne..for jeg var ikke gamlere enn 4 år, Men ho var en sånn typis "bestemor" så jeg synes det er trist den dag idag at jeg ikke fikk flere minner ilag med henne.. Men det som er litt artig oppi alt dette er at en mnd etter mormor døde så ble jeg gravid:) Og mamma og søstra mi sier hun er så lik henne både på utseende og fakter.. Man blir gald i sine besteforeldre..trist når sånt skjer.. sender deg en stoor klem jeg ..
PlinkiPlonk Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Ja det er tøffe meldinger å få. Har selv mista morfar og stefar i lungekreft, og nå ligger en tante av meg for døden med lungekreft.Og svigefaren min har prostatakreft med spredning, bare elendighet. Man føler seg hjelpesløs, fordi det er ingenting man kan gjøre, annet enn å være der for dem. Jeg syns så synd i dem, spesiellt med tanke på smertene de ofte får og dødsangsten. Det er hardt å være vitne til. Har ennå problermer med å tenke på når stefaren min døde, enda det er 15 år siden. Han hadde så vondt, og den kreften var grusom. En lege sa han aldri hadde sett ett sånt tilfelle, og han hadde vært kreftlege i 25 år. Vi får håpe at det ikke er kreft hos farmora di, men bare en cyste!
Trulte76 Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 jo alle skal jo dø..men somme dør i veldig ung alder..og da er det ekstra tist.. mine var 57,61,66 og 71 år gamle..og det er veldig ungt.. 76år er heller ingen alder nå i dag..og kreft er en forferdelig sykdom..
yasmina Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 huff sa trist. Har dere snakket med legene skikkelig. De maa da kunne si hva det er og vet type kreft. man faar jo forskjellig cellegift etter hvilken krefttype man har. Er der paa begge lungene ? Har de vurdert operasjon ? Leste faktisk en gang at eldre ofte kunne leve lengre med kreft enn yngre fordi kreften ofte sprer seg senere naar man er typisk 70 ++. Haaper det kan ordne seg for farmoren din. sender stor klem din vei
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 Vet hvordan du føler deg...har en pappa som er på Ullevål i dette øyeblikk for å snakke om cellegift kur osv.Han har kreft han også......
♡ Rødhette ♡ Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Det er ikke en lett beskjed og få nei... Men dere får håpe at det bare er en cyste og ikke kreft.. Hvis de ikke har tatt prøver av kulene enda kan det også være godartet.. Jeg opererte selv bort en kul for noen dager siden som er til dyrking.. , og jeg lever i beste tro at den er godartet og at jeg ikke hører noe fra sykehuset igjen.. Håper det ordner seg for din farmor... Klemmer fra meg..
Kakeåndsen Skrevet 22. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 22. august 2007 Så snille dere er! Vet ikke så veldig mye enda, siden farmor bor i Sverige og foreldrene mine er på ferie så har de bare snakket med farmor på telefon. Farmor burde ha vært hos lege for iallefall seks mnd siden. Pappa var ikke veldig optimistisk da jeg snakket med han i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå