Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 9 mnd vil ikke ha brødmat..hvordan skal jeg venne henne til det..har prøvd med mye godt oppå skiva.små biter,men hun bare lukker munnen ig snur seg vekk.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare fortsette å prøve =)

Min gutt på 7 mnd liker veldig godt brødmat, men er ikke så glad i grøt... Alltid noe =)

Skrevet

Sånn var min yngste sønn også når han var så liten. Jeg prøvde med alt mulig og var såååååå fortvilet for at han ikke likte brød.

Men til slutt gav jeg opp hele greia. Gav han annen mat. Men når jeg prøvde igjen, så ville han ha :-) Han spiste bare brød med smør, og ville ikke ha noe pålegg på. Så tilslutt likte han fårepølse og bare det. Så etter en periode gikk han over på noe annet, osv osv.

Nå er han 4 år, og er inne i en hvitost periode. Han vil BARE ha hvitost på skiva :-)

Det jeg vil komme frem til er at du ikke må stress sånn med det.

Det er sånn unger er. De er så forskjellige, og har ulik matinteresse.

En dag liker de noe kjempe godt, og dagen etter kan de spytte ut og nekte å spise samme maten :-)

Jeg ville ikke vært så bekymra for det!! Bare vent litt, og prøv igjen seinere :-)

Skrevet

Han er sikkert ikke klar for det enda. Fortsett med grøt, og prøv igjen om en mnd! =)

Tvang, kan føres til matnekt.

Skrevet

Sønnen min elsker brød med leverpostei på den tiden, og ville nesten bare ha det. Men etter par mnd ble han lei, så vi gikk tilbake til grøt. Veldig forskjellig fra periode til periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...