Gå til innhold

Snufs, da måtte lillegull ha hofteskinne likevel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt litt umodne hofter hele tiden, men de trodde det ville gå seg til av seg selv. Noe det altså ikke har gjort. Så da blir det å ta på han skinne nå når han har blitt 3 mnd. Han har skreket og sutret i hele natt, sikkert også fordi han har blitt forkjølet, men det var i alle fall pyton. Nå som vi var begynt å komme inn i rytmen!

Noen som vet om det er bilseter som er brede, slik at han kan sitte med skinnen på? Ellers må vi ta den av hver gang vi skal i bil, noe som blir noen ganger for dagen, med henting og bringing...

Jaja, skal ikke klage mer nå, vet at mange har mye verre ting de er oppe i. Men som dere vet, det er godt å få luftet frustrasjonen her på DIB

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dumt at han må det, men det er vel det beste for han.

Du kan se på de bilsetene som går fra 0-18 kg, de er ikke de beste for ryggen til små barn, men det er hvertfall bedre enn ingen bilsete.

F.eks. HTS Besafe Izi kid x1 eller kid combo x1

http://www.hts.no/norsk/default.htm

Skrevet

Ta kontakt med hjelpemiddelsentralen, de har noe utstyr som er tilpasset barn med skinner (leste det i foreldre og barn, en artikkel for noen mnd siden, men denne jenten var gipset så ikke så lett å fjerne når de skulle i vogn/bil....). Vet ikke om de har bilseter, men er jo verdt å sjekke litt.

Det er ikke noe kjekt å måtte bruke sånne ting, og iallefall ikke når barnet plages av det, men det blir nok fort en vanesak for ham også. Hadde skinne selv da jeg var liten, og har ikke tatt noen varige men av det =) (men mamma synes fremdeles det er kjedelig å tenke på den skinnen...hun hatet den vel mer enn meg)

Skrevet

Du kan jo sjekke acta graco duologic også, kan være det er for smalt men har iallefall nyfødt innstilling så han slipper å sitte så rett.

Skrevet

Huff så trist å høre:( Hvordan er vinklene da? Babyen her i huset hadde lettgradig dysplasi på hoftene. Etter 4 mnd var vinklene fine men hoften umoden så det ble pute i 6 mnd. Da var også hoftene umodne, så vi fikk av puta og han trodde det skulle gå seg til av seg selv.

BLir meget skremt når jeg leser innlegget ditt her. Vet ikke hva jeg gjør om vi må ha på gips eller noe nå, siden hun allerede har hatt pute i 6 mnd.

Ang hjelpemidler så fikk vi beskjed på sykehuset om at hjelpemiddel sentralen ikke hadde noen hjelpemidler for slike ting, men det kan jo være akkurat på dette sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...