alexander`s mamma Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Jeg hadde en utskrapning. det er vondt
heia Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Jeg har hatt MA. Var på ultralyd på mandag og utskrapning på tirsdag. Synes det var mer trist enn vondt. Legen sa det ikke var uvanlig med mensliknende smerter. Håper det går bedre med deg.
Måånestråle Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Ja, jeg har også hatt en MA. Var 9 uker på vei når det ble tilfeldig oppdaget på en tidlig UL i slutten av mars. Jeg er nå gravid igjen, og er litt bekymret for at det skal skje igjen... MEN det er heldigvis mest sannsynlig at det ikke skjer en gang til. Vi er mange som har vært gjennom noe lignende som deg her inne. Vi har en tråd som heter SA/MA skravletråd, den kan være nyttig å henge seg på. Ta godt vare på deg selv framover! Trøsteklem
Arnetmor Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Har hatt MA to ganger. Første gang når jeg var18, og andre gang for ett og et halvt år siden. Hadde litt smerte nåe jeg våkna, men det gjorde mest vondt i hjerte=( Jeg lå på sykehus blandt alle som tok abort liksom, det ble så feil for meg,,,,urettferdig! Håper det går bra med deg...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Ja, jeg hadde en MA som ble oppdaget tilfeldig på UL i uke 19, fosteret hadde vært dødt noen uker da. Begynner å komme over sjokket nå. Bare venter på mens slik at jeg får oversikt over syklus slik at jeg forhåpentligvis blir gravid fort igjen.
april d. Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Så trist at dere mistet. Vi oppdaget en MA i juli da vi var inne til første kontroll. Vi var ca. 11+4, men fosteret hadde dødd da det var 8+6. Vårt første svangerskap endte i en SA i uke 6/7 i februar, så dette var det andre svangerskapet som endte dårlig. Jeg kom heldigvis raskt i form igjen selv om jeg var trist og gråt mye. Mensen kom tilbake fire uker etterpå. Nå har vi begynt å gå til en spesialist for utredning, og gleder oss til å prøve igjen. Jeg håper at du takler dette greit, og sørger slik du trenger med god støtte rundt deg. Lykke til fremover!
nr2påvei! Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Hei. Vet godt hvordan du har det, jeg hadde selv en utskrapning lørdag 18.aug. Jeg har ingen smerter, men har fryktelig vondt i hjertet. Håper på å bli gravid ganske kjapt igjen, og at spiren sitter da... Lytt til kroppen din og ta kontakt meg gynekologisk avd på sykehuset hvis du har noen spørsmål. Lykke til. Varm klem
lillema72 Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Hadde en utskrapning,sist tirsdag!!1 MA ble oppdaget da jeg hadde en minimal blødning,lørdagen før. Dro på legevakta,ble undersøkt,ble sendt vidre til sykehuset for en UL. Var i uke ti,men fostret tilsvarte 5-6 uker.. Et vanvittig sjokk...Er trist og lei,men tilbake i jobb og ved godt mot.. Venter kun på at mensen skal komme,så jeg har litt oversikt over syklus.. Hadde vanvittige mens lignende smerter,som kom et par dager etter inngrepet...men det er over nå og har heldigvis sluttet og blø... Lykke til med prøving,til alle oss her inne!
har4barn Skrevet 23. august 2007 #9 Skrevet 23. august 2007 Jeg mistet i uke 18 i mars (ble oppdaget på ordinær ul). Babyen hadde nok dødd 3-4 uker tidligere. Var et forferdelig sjokk, og jeg har fortsatt dårlige dager innimellom , men heldigvis blir de sjeldnere. Håper på en ny spire, men dette tar litt tid. Er nå i min 7.pp. Håper alle her inne har mange til å støtte seg gjennom tiden etter MA.
løveprinsen <3 Skrevet 23. august 2007 #10 Skrevet 23. august 2007 Hei alle sammen. Som dere sikkert ser på nicket mitt har jeg også hatt en MA. Utrolig triste greier og det føles SÅ uretttferdig. Vi får bare støtte hverandre så mye vi kan. Er en kjempegjeng dere jenter som er her inne. Har hatt mye støtte i dere. Takker dere for det:-) En klem til alle.
lillema72 Skrevet 23. august 2007 #11 Skrevet 23. august 2007 Takk det samme til deg,Nemo78! Hva betyr pp??
ambumamma Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 pp betyr prøve periode sender deg en trøsteklem HI. Vet hvor tøft det er. Det er 8 uker siden jeg mistet. gikk greit da men det er nesten verre nå. går og tenker hvor langt man skulle vært ol. så jobber jeg på smabarnsavd og skal kose med de herlige små. ER litt vondt det ja. mistet i uke 14. fosteret døde i uke 8. håper du har folk rundt deg, og snakk med de om åssen du har det. ER helt ok å være både sint og lei seg nå. Ønsker deg masse lykke til videre og håper du snart har en spire som sitter igjen:-)
alexander`s mamma Skrevet 24. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 24. august 2007 inngrepet gjode. det gjorde vondt i hjertet mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå