Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min hadde sin første skoledag torsdag forige uke,hun misstrives no utrolig, bare gråter og er helt hysterisk,vil ikke at

jeg skal gå,men kan jo ikke bli selv om det er utrolig vond å forlate

henne. vet ikke mine arme råd om hva jeg skal gjøre,gråter når jeg

setter meg i bilen,gråter nå,er så fortvilet.noen

som har noen gode

råd,el har opplevet det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda, har hun hatt noen vonde opplevelser alt? Stakkars jenta. Man kan jo ikke annet enn å sende de på skolen uansett. Har du snakket med læreren om det?

Skrevet

prøv å få kontakt med noen av de andre foreldrene... og prøv å få til at hun kan leke med noen av de andre barn på ettermiddagstid... et kjent ansikt i klassen kan gjøre underverker...dersom hun går i SFO så snakk med dem om de kan prøve å sjerme henne første tiden..dvs lage små oversiktlige lekegrupper for henne til hun blir trygg.

Lag en god dialog med lærer fra første stund....og for ALL DEL!! ikke vis jenta at du synest det er feil..ser hun at mamma har de miste tvil om dette så kommer denne perioden til å være lenger enn nødvendig...for det går over...når hun har funnet tryggheten så er det over...men hun må IKKE se at du tviler...

jeg jobber selv på SFO og ser dette hver høst når de nye begynner...så går det en uke eller to.og så ler de selv litt av hvor "pysete" de var... for de aller aller fleste går det denne veien!!

LYKKE TIL!!

Skrevet

Tror ikke det har skjedd noe der,men hun kjenner ingen,og ikke vil

hun bli kjent med noen heller. har hatt henne på sfo før skolestart,der går ogå venninden hennes,men nå blir hun hysterisk hvis jeg sier hun skal dit etter skolen,så sa til henne i dag at hun ikke trenger hvis hun ikke vil.har også prøvd å snakke med henne om det har skjedd no,men hun sier nei. lskal prøve å få snakket med lærinna i dag om det

er no vi kan gjøre annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...