Lillespireengangtil Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hva skal en kle på/sende med i barnehagen nå på sensommeren/tidlighøsten? Greit nok med joggesko,regntøy og støvler,men noe mer?
Zitro Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Sender med "full pakke" hver dag jeg... Min er 2 år da. Levere han så tidlig på morran at han ofte da må ha å bukse og genser, men så går det noen timer og da trenger han heller shorts og t-skjorte. Også hopper han som regel oppi første og beste vanndam han finner, så derfor sender jeg med både ekstra shorts, bukse, tskjorte, genser og sokker. Fult sett med regntøy har han også med hver.
tuppa & litjmor Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 jeg kler ofte på jenta tynn ull-longs og ull-trøye med kortermet body under og skjørt fra morgenen av. Da har hun litt å kle av seg om det blir varmt eller greit med klær hvis rengnklærne må på. I tillegg ligger det klær for både regn og varme i hylla å barnehagen.
Kahbean Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Jeg pakker med alt for mye fordi jeg vil ikke at gutten min skal mangle noe, bli blaut og ikke ha tørre skifteklær, osv. På vår barnehage har dem laget ei liste med hva dem vil ha og hvor det skal ligge. De har en skiftepose som henger under hylla til barna hvor det er ekstra innendørsklær. Der inni har jeg: 2 par sokker, 2 truser, stilongs, shorts, t-sjorte, 2 bukser, 2 langarmet sjorter, 1 fleece genser og et par ullsokker. Ut i gangen har han regntøy, ytterjakke, joggesko og regnstøvler. Om ikke så leng så blir det vel med ei lue, et hodebånn, og tynne votter/hansker også. Han har bestandig sandaler/tøffler på seg i barnehagen slik at han slepper å bli blaut eller kald på fotene. Jeg passer bestandig på at hver gang jeg tar noe med hjem så tar jeg med lignende tilbake slik at han altids har nok klær. Husk at du trenger ikke å ha med det fineste til barnehagen. De klærne jeg har der i skifteposen er joggebukse og arvet klær som jeg ikke er beskymret for men da har han altids nok i hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå