Gå til innhold

Gjør jeg feil ??? Ang trass :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 17 mnd og veldig bestemt og dramatisk når hun ikke får det som hun vil.

I dag ble hun rasende siden vi måtte bytte bleie før frokost siden hun hadde bæsjet. Jeg sa vi måtte skifte og skiftet bare på henne selv om hun skrek.

Dette gjorde at hun vrælte og skrek i over 45 minutter etterpå,alt ble galt og jeg måtte til slutt trøste henne inne i min seng for hun var så krakilsk.

Etter det var alt ok, hun spiste frokost og jeg tok henne med til barnehagen.

Men nå sitter jeg her med klump i halsen og føler jeg ikke håndterte dette riktig og jeg må si jeg sliter litt med henne for tiden siden hun vil bestemme alt selv og blir fryktelig sint.

Hvoran håndterer dere slike situasjoner? Trenger råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville gjort det på samme måte som deg.

Ikke lett å høre på at barnet skriker så fælt.

Skrevet

Synst du gjorde det rette jeg! Nå er ikke jeg komt så langt enda da, min er 6 måneder, men jeg håper at jeg klarer å være like bestemt når jeg kommer opp i slike situasjoner.=)

Skrevet

Har gjort det samme som deg jeg. Sønnen min har en tendens til å gjemme seg når han ikke vil skifte bleie. Men det må jeg jo, ellers blir han så sårt i rompa si.

Skrevet

Hun blir så sinna at hun glemmer hva det var som gjorde henne sint tror jeg.

Skulle ønske det var en bedre måte enn å bare gjøre det vi må med "makt", bleieskift og klesskift er en kamp for tiden...

Skrevet

Jeg ville gjort det samme.

Klem

Skrevet

Godt å høre fra dere alle sammen så vet jeg gjør ikke gjør det helt galt =)

Skrevet

Jeg syns du var flink jeg. Og spesielt likte jeg at du trøstet henne etterpå. Mange vil mene at hun bare kunne skrike - fordi det er trass. Men du skiftet bæsjebleia - og du trøstet etterpå. Og det var så fint å lese. For det er jo sånn med oss voksne også - at av og til så reagerer vi på måter som kanskje er litt dumme - og da er det så godt når noen stryker oss litt på kinnet og så blir man varm i kroppen og kjenner det går over - i stedet for å bli møtt med en kald skulder. Tenk så mye som skjer i de små kroppene - for en vanvittig utvikling både kroppslig og mentalt. Det er ikke rart at det går litt på styr for dem en gang i blant.

Vel - det var dagens bløte utlegning fra meg, hehe :-)

Skrevet

Vi har akkurat samme utfordringer her i hudet, og vi løser de på samme måte som deg. Prøver aldri å bli sint og heve stemmen til henne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...