nupimor Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Hei, har en 16 dager gammel gutt, og lurer litt på hva andre har for rutiner på kveldene, tid man legger barnet, mating stell osv.. Her går det litt etter mine gamle rutiner, og lurer på tid en skal innføre rutiner for babyen... Takknemlig for alle svar :-)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 de første dagene etter at vi var kommet hjem tok vi gutten med inn i sin seng når vi gikk å la oss. men så begynte vi å bade han ca kvart over 8, mating ca halv 9 og i seng kl 9. da sover han til 2-3. våkner da for mat og ny bleie, sover igjen til 6-7, så er det mat og kanskje ny bleie igjen. og så sover han til 10. han er nå 11 dager. har gjort forskjell på dag og natt fra dag 1 ved at han bare sover i sengen om natten og i vogn/vugge om dagen.
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Ang leggetid og sistemåltid så ble det ikke faste tider hos oss før gutten var ca. 3 mnd og så vidt jeg vet er dette normalt. De første månedene lever de sin egen rytme. Kveldsrutiner som når du tar på pysj eller synge en sang osv. kan du bare begynne med. Det er jo bare koselig.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 glemte å si at dette var gutten sin rytme. vi så det at kl 9 var han kjempetrøtt. og sov en god stund. ellers på dagen sover han ikke så lenge av gangen. derfor fant vi ut at det var like greit å legge han.
*smula* Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Jeg tar med meg pjokken ned på soverommet i 10-halv 11 tiden. Ammer han og legger han over i sengen sin. Da sover han i 4-4,5 time før han våkner. Så det blir til at jeg også legger meg på den tiden. Han er forresten 2,5 uke i dag. Han sover veldig lite på ettermiddagen/kvelden, kanskje 10 min om gangen, så han er stuptrøtt og sover godt på natten.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 steller og gir pupp rundt ni-ti, han sovner gjerne rundt ti halv elleve og da legger jeg han i vognbagen(han vil ikke sove i senga si enda) , da sover han gjerne til rundt seks-syv, tar han opp i senga mi og mater han og så sover vi videre til rundt ti-halv elleve han sover lite på dagtid da, bare en lang dupp og noen få ti minutters dupper
Gjest Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Den første mnd hadde vi null rutine og det var ganske slitsomt. Vi begynte da å legge henne mellom 9 og 10, og da er ho som regel rolig.. ligger og småpludrer litt før ho sovner. Så nå har vi et par timer for oss selv på kvelden;) Ho våkner etter ca 4 timer og da er det mat igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå