Gå til innhold

Arrrgh

tre_i_familien ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Biomor har sine nykk innimellom;

- nekte samvær i henhold til megling

- be om at han betaler telefonregningene hennes

- skjelle han ut på telefon fordi barnet ikke fikk vitaminrik middag lørdag kveld (pizza)

Og han blir i dårlig humør såklart. Men moren har så stor makt over han pga barnet, og tar ikke igjen/setter foten ned.

Og da går det dårlige humøret ut over meg. Fikk kjeft i går fordi jeg rotet så fælt, da stod jeg og laget middag til han og det stod ingredienser på kjøkkenbenken som jeg skulle bruke i middagen..

Blir lei og forbanna, når jeg egentlig burde vært støttende og oppmuntrende. Arrrgh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja.. høres vanskelig ut.

Det er ikke morro når det blir sånn. men det er jo synd på mannen din egentlig.

Han må nok bare sette ned foten, det går jo utover deg.

Ikke bra det,

Du må snakke med han om dette . ( kan jo hende dere har snakket mye om det da)

:))

Men snakk mer.. få ut alt og finn en løsning dere imellom

Det hjelper faktisk alltid og snakke.. Da føler man seg mye bedre etterpå .

Håper ting blir bedre for dere :)

Skrevet

Takk for det!

Løsningen er nok å prate sammen, du har rett i det. Men av og tilså tenker man at mannen burde egentlig skjønne det av seg selv. De er nok kompliserte vesener. Men murrer litt enda da, så i dag får han lage sin egen middag :) Jeg forventer nemlig å bli servert, så får vi se hva som skjer.

Skrevet

Jeg beklager å si det, men menn er ganske dumme ofte. De skjønner stort sett aldri noe før vi forklarer dem det :) Det er i alle fall min erfaring. Jeg hadde blitt sprø hvis min mann oppførte seg sånn, og han var nok litt sånn før, men så prøvde jeg å forklare. Ingen respons, bare sinne. Prøvde på nytt, men herlighet, han gjør da aldri feil?! Prøvde IGJEN, ingen respons - men etter flere måneder med jobbing jobbing jobbing for å få han til å forstå ordet KOMMUNIKASJON og hvor viktig det er i et forhold, har han blitt bedre. Vi har det ganske fint nå når han har skjønt at det går an å kommunisere og prate om ting uten at det er anklager og kritikk. Wow, åpenbaring. Mannen din har ingen rett til å la det gå utover deg, så jeg er enig i at løsningen er å prate sammen. Kanskje du må (som meg) gjenta gjenta gjenta før han får det inn, men det er visst slik de er. Håper du får middagen din servert, ja! Lykke til :o)

Skrevet

Skal jammen gjøre et forsøk på det :)

Vet egentlig på forhånd at middagen enten blir grandiosa eller noe med potetstapp på pose ved siden av, så holder på å justere forventningene mine til et akseptabelt nivå til jeg kommer hjem fra jobb ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...