Guttemamma til tusen :) Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 jeg er (nesten) helt grønn.. så om noen ville tatt seg bry til å skrive litt om hvorfor/hvorfor ikke dere stemmer på enkelte partier, så hadde jeg blitt kjempegla:o)
Gjest Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Nå er det jo kommune- og fylkestingsvalg denne gangen, så det er nok lurest at du får tak i lokale brosjyrer. Jeg for min del holder til på venstesiden av politikken. Grunner er solidaritet og miljøvern blant annet. =)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 22. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2007 ja, jeg vet det.. men trenker alikevel en innføring i politikken:o) I brosjyrene ser jo alt så fint ut, og jeg sluker alt rått! Skulle stått de negative sidene ved å holde med enkelte partier også!
Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Ja, man du må nok bare gjøre en jobb og sette deg inn i det. Ville i hvertfall ikke tatt alt som blir sagt her inne for god fisk ;-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 22. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2007 nei..men en lærer jo litt av en real diskusjon:o) det er ihvertfall det som er interressant å lese:o)
Diva Muffin Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Jeg er ingen tro velger, men tror det blir Senterpartiet i år. De vil bevare et grøntområde midt i byen til jordbruksformål, andre vil bygge ut. Jeg bruker området mye til trening, og ser at det er populært blant småbarnsfamilier, hundeeiere, hester og pensjonister. Ren griskhet, og helt unødvendig å bygge ut. Eller RV. De er langt fremme på miljø, og vil stoppe utbygging av sjøhus ved Saltstraumen. Det er det flere partier som vil, men RV har ledet an, og har et fornuftig syn på mange ting som gagner felleskapet. Jeg er ikke kommunist, bare hobby-bonde midt i byen
mammatiltulla Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Har alltid stemt blått, men nå er jeg ikke like sikker lengre. Mulig jeg går for Ap, synes de har styrt byen vår bra! Minuset er vel eldreomsorgen.. Den har ikke akkurat vært rosenrødt... Så vi får se. Veldig vanskelig, synes jeg..
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 først kan det være en fordel og finne ut sånn ca hvor i løypa du ligger da- blått, grønt eller rødt. Kort sagt; Blått er for egoister, rødt er for fellesskapet.hehehe, neida- men røde partier ønsker somregel å bidra mer til fellesskapet enn de blå. Men det vil jo også si at de rød må dekke inn dette med feks høyere skatter- blå partier vil ha lavere skatter.Blå vil feks ikke ha bomringefinansierte veier (såvidt jeg veit) De blå er nok ikke like begeistret for et fargerikt fellesskap som de røde. De blå har ofte vært litt mindre miljøengasjerte enn de røde. Mange mener at stemmer du blått vil de rike bli rikere og de fattige bli fattige. Mange mener også at de rødepartiers syn på fellesskapet vil føre til mange snyltere og puter under armene på mange- feks hva angår trygding, sykemelding ol. Hva jeg stemmer iår?hmmm, hemlig valg! :0)
snowstorm73 Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Høyre faktisk. Jeg tror på at enkeltmenneske må stå i fokus og ha ansvar for seg selv, fellesskap kommer etterpå. De som velger sv eller ap: De Røde har alltid vært bra på en ting, og det er å bruke pengene de og dere tilhengere ikke har tjent selv. (satt på spissen)
solstråle69 Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 He, he... Godt sagt snowstorm! Jeg synes det er vel og bra med fellesskapet, men jeg HATER snyltere! Og dem er det dessverre altfor mange av... Hvis vi begynner å regne sammen hvor mye et menneske som jobber hele sitt liv betaler i skatter og avgifter, blir det veldig mye penger! Jeg har jobbet siden jeg var 16, tatt utdannelse og klart meg selv. De få gangene jeg har benyttet meg av offentlige tilbud, har det vært elendig. Regner med det skinner igjennom at jeg er mere blå enn rød...
Gjest Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Jaja, jeg har også jobbet hele mitt liv, og aldri snyltet på noen. Ser likevel at det er de som ikke klarer seg selv, og som trenger støtte fra et godt velferdssystem. Ser dere på folk som er uføretrygdet som snyltere da? Syns det er egoistisk å sette seg selv og sine egne behov først hvis det går på bekostning av andre som trenger det mer.
*Rutletutt* Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Må signere Spetakkel her - kan ikke forestille meg et samfunn uten de velferdsgodene vi har. Jeg stemmer rødt, ja;o) Miljøpolitikk og velferdstilbud er noe av det aller viktigste etter min mening, og kommer laaaangt foran lavere skatter og billigere sprit for å si det sånn...
solstråle69 Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 Selvfølgelig er det ikke alle uføretrygdede som snylter! Synes faktisk ikke det er egoistisk å ta ansvar for seg selv og sitt eget liv, jeg. Ikke dermed sagt at jeg synes det er greit at store deler av det jeg tjener skal gå til fellesskapet. Og hvorfor i all verden skal de som jobber og sliter, betale MER i skatt enn gjennomsnittet? De som tjener mer, ofrer som regel noe også. Mange skaper arbeidsplasser. Har lange arbeidsdager. Og som "straff" må du betale mere skatt. Hvor er logikken?
Expat Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Venstre, for det er det eneste partiet som jeg ikke får mark av.
solstråle69 Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Jeg har ikke behov for billigere sprit... Miljøpolitikk? Ja... Kan noen forklare meg hva klimakvoter gjør for et bedre miljø??
Gjest Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 Det er vel bare sånn at ikke alle har samme utgangspunktet. Ikke alle klarer å ta ansvar for eget liv, og trenger hjelp. Jeg tror ikke det er så mange som snylter (hadde sikkert blitt færre hvis kontantstøtten ble fjernet..) Hva mener du det burde bli brukt mindre penger på da? Sykehus, eldreomsorg, sosialhjelp? Jeg bare lurer... Det er bare sånn at vi som tjener godt må betale mer fordi vi er i stand til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå