Gå til innhold

Hvilken type ammeinnlegg vil dere kjøpe ? Ull/bomull/papir??


Maren-mi

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg brukte både ull og papir etter forrige amming, men denne gangen er jeg mere i tvil. Kommer nok først til å bruke papir, og så gå over til ull denne vinteren også....

Enn dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er første gang for meg, så jeg har kjøpt inn både ull (fordi jordmor sier at det MÅ vi bruke) og papir. Får se hvordan det blir- har sikkert gjort noen innkjøp for mye mens jeg går her og venter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt inn ull i første omgang, men det blir nok begge deler etterhvert. Husker jeg syns det var deilig med den myke ullen i forhold til såre brystvorter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ull med de to første. Men slet med at brystene var så hvite. Nå - 10 ÅR ETTER - finner jeg ut at jeg må ha hatt trøske og leser at det ofte skjer når man bruker ull fordi det bare forsvinner med koking, og alle vet jo hva som skjer når man koker ull...

 

Utrolig dustete av meg å ikke nevne dette for noen den gangen, men jeg tenkte det skulle være sånn, jeg. At brystet ble hvitt av melken...

 

Så denne gangen blir det bomull på meg, evt med ull utenpå til vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De papirammeinnleggene satte seg fast på brystvortene mine slik at jeg måtte ha tøy innenfor, for jeg reiv med huden på brystvorta!! VONDT!

Jeg brukte ull innerst og papir utenpå, da jeg lakk veldig og måttte ha flere lag for at det ikke skulle renne igjennom med en gang.

Nå fikk jeg tips om å kjøpe de innleggene de har i papir på apoteket, de skal vist ikke feste seg så innmari så jeghar kjøpt en pakke og skal prøve de først tenkte jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ullinnleggene jeg hadde sist kunne kokes. (kjøpt på nøstebarn og Fru Lyng). Måtte bare passe på at jeg ikke rørte i gryta mens de var varme.

 

Kommer nok til å bruke både ull og papir. Synes ull som er satt inn med lanolin er veldig behagelig å ha på, særlig i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noen i dag på apoteket av merino ull. De virket veldig deilige, var ikke så tykke heller :) Så regner med at jeg kommer til å bruke disse utover høsten, og helle gå over til noen andre ullinnlegg jeg har som er tykkere når vinteren setter inn. Kommer til å bruke papirinnlegg utenpå, fordi melken suges jo bare rett igjennom ullen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sier at lanolin er rensende, og derfor skal man ikke koke ammeinnleggene, men at det holder å skylle de, ev vaske de på ullprogram m vaskemiddel beregnet for ull..

gå inn på nøstebarna og les, viss det ikke står der har de en kjempefin katalog du kan bestille gratis. der står det mye nyttig også, ikke bare en kleskatalog..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke papir til å begynne med, og så går jeg over til ull når det blir kaldere ute. Sist jeg ammet så ble jeg sår av papirinnlegg, men jeg klippet til noen tøybiter av flanell og la innerst mot brystet. Dette funka bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke ull og papir som sist, jeg slet med flere brystbetennelser sist og brukte ull. Må også bruke papir (iallfall til å begynne med hvis det blir som sist, det rant og rant og rant.....) - melka trekker rett gjennom ulla før det stabiliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull hele tiden sist.

Kompensert av papir ytterst for å ta av strømmen i tider med mye melk.

 

blir nok gjort på samme måte denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull, uten tvil! Brukte først papir etter forrige svangerskap, men jeg hadde veldig mye melk og det rant ut... jaggu satte ikke papiret seg fast i mine allerede ganske såre brystvorter, så fikk store sår av å bruke papirinnlegg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt tre par ull-innlegg + vanlige engangs-innlegg. Er litt usikker på hvor ofte ullinnleggene skal vaskes, og hvordan?

 

Hadde vært veldig praktisk å ta dem i vaskemaskinen eller håndvaske med milo. Ser for meg at det ikke vil bli gjort ordentlig hvis det er mer komliserte ting som må til :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...