Gå til innhold

UL - hva bør man huske å spørre om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 1.gangs og skal på ordinær ul senere i dag. Så da lurer jeg egentlig litt på hva jeg skal lure på (!). Kjønn, frisk, hvordan h*n ligger og termin regner jeg jo med at vi tar opp. Men er det noe mer en bør huske på å spørre om? Noen erfaringer der? Litt kjipt å sitte i kveld og tenke på alt en skulle ha spurt om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel være greit å be dem forklare hva man ser på UL-bildene. De kommer man nok til å se en del på i tiden fremover, og da kan det jo være greit å vite hva man ser. Ikke alltid så enkelt for et utrenet øye ;-)

Skrevet

jordmødrene sjekker det meste! så man trenger ikke å spørre om noe selv, egentlig!

de sjekker indre orgener, om nyrene jobber, og om det er noe i magesekken, de ser om hjernen er delt og stor nok, osv!

det eneste du trenger å spørre om, er kjønn, men vent til jm har tatt de nødvendige målene og undersøkelsene (det er det ul'en er for)

selv har jeg vært på flere ul'er, og ender alltid med å spørre "hva er det" og "er det hodet" -"nei, det er lårbeinet" ;)

så det er ikke alltid lett å se hva legen ser, nei!

lykke til! og det er forresten kjempegøy med ul! anbefaler en 3d utti svangerskapet også! var på en i uke 28! utrolig morsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...