fiona71*2pp Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Ser alle bruker trille... å nå angrer jeg nesten at vi ikke har skaffet en slik istede. Liker ikke hjulene på trillene, så fant jeg en på finn.no, med store hjul. Det bare viste seg da vogna kom at alt var større enn på en vanlig trille Men den er fin, så vi bruker den når snuppa er blitt større. Men, vi skal altså reise med en sporstvogn..med lufthjul, og ok liggekomfort... Men blir det tungvint for oss? Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Trodde ikke man kunne ha lufthjul jeg. Vil ikke det gå hull på dem pga. trykket? Uansett....tungvint i den forstand at du ikke kan legge fra deg vognen rett før du går inn i flyet. Det er den for stor til, og må derfor sjekkes inn på vanlig måte.
hurra1971 Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Ikke noe problem med lufthjul på flyet! Jeg har iallefall hatt med vår Simo kombi på fly to ganger uten problem. Skal også til syden i høst. Har anskaffet en lettere vogn. Det er en såkalt sportstrille, og den er både litt tyngre og litt større enn en vanlig reistrille, men jeg valgte den pga fine, litt store hjul. Jeg er heller ikke så begeistret for de veldig små hjulene på de vanlige reisetrillene, og tenker som så at den ekstra komforten vi får ved å ha gode hjul på vogna når vi er på ferie, veier opp for at det kanskje er litt mer tungvindt. Spørs jo hvor du skal, men det er ikke uvanlig at det er en del brostein etc i sydlige strøk. Sportstrillene må riktignok sjekkes inn, men har du en bæresele (feks BabyBjørn) kan du jo bruke det på flyplassen... Dessuten ikke alle flyselskaper som lar deg ta med reisetrille inn på flyet uansett. Søsteren min anskaffet en reisetrille, nettopp fordi den var en slik type som man normalt kan ta med helt inn på flyet. Da hun kom på flyplassen viste det seg at hun måtte sjekke den inn allikevel, så sjekk iallefall nøye med selskapet du skal reise med. : -) God tur!
fiona71*2pp Skrevet 22. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2007 Hm, har aldri hørt om at man ikke kan ha lufthjul på flyet... Man reiser da med "vanlig" vogner, når babyen er bitteliten... rundt om i norge,så det er da vel ikke egene regler for utland?? Ble usikker nå jeg.. Nei, vi skal til Hellas. Vi har en Carena vogn også, men den er stort sett like stor som sportsvogna...å der kan snuppa kun sitte mot trafikken. Den andre her kan vi snu håndtaket på. Vi planla å bruke babybjørn på flyplassen, eller meitai.. Håper nå det går greit. Hadde tenkt vi skulle sjekke inn allerede dagen før, hvis det går,siden vi skal reise veldig tidlig om morgenen. Hvis det er bare at det blir litt mer tungvint så går det greit for oss.. for vi vet jo ikke hvor lettvint det egentlig er med en trille )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå