Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vondt og ubehagelig???? jeg ble strippet i går, dette er det verste eg har vært med på.. Fikk skikkelig mensmurringer+ følte jeg måtte ekstremt på do!!! Jordmor sa dette var normalt, har lest her inne og i ulike bøker at det ikke skal være vont i det hele tatt.. Kan ikke skjønne dette!! Eg syns det va grusomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det sier seg jo selv at det ikke er behagelig da....hehe... JEg syntes ikke det var gursom t vondt, men ubehagelig.

Det er veldig forskjellig, noen synes det gjør dritvondt, mens andre ikke syns det gjør vondt i det hele tatt:)

Skrevet

Hva er stripping, starte åpningsprosessen????????????

Skrevet

det er når jordmor stikker fingrene opp i livmorhalsen og tøyer denne. Hun prøver da å provosere frem rier og en evtuell start på fødsel.

Skrevet

dersom livmorhalsen er moden, med åpning går jordmor/lege inn med en fingertupp og løsner fosterhinnene fra livmorsveggen. dette stimulerer livmoren og kan føre til at fødselen settes i gang. Jeg er på overtid, så ble strippet første gang i går..

Skrevet

Jeg har blitt strippet/tøyet 3 ganger hittil. Det er jo ikke godt da... men en god "forsmak" på kommende smerter under fødselen syns jeg:-)

Første gangen var merkbart værre fordi jeg ikke var så moden enda (1-2 cm åpnng og tykk kant) De to siste kunne hun tøye meg mer og hardere, uten at det gjorde like vondt (3 cm åpning og tynn stram kant). Har time igjen i dag kl 9, en uke siden sist, blir spennende og se om hun klarer å sette i gang fødselen nå:-)

Wish me luck!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...