Gjest Skrevet 22. august 2007 #1 Skrevet 22. august 2007 Vondt og ubehagelig???? jeg ble strippet i går, dette er det verste eg har vært med på.. Fikk skikkelig mensmurringer+ følte jeg måtte ekstremt på do!!! Jordmor sa dette var normalt, har lest her inne og i ulike bøker at det ikke skal være vont i det hele tatt.. Kan ikke skjønne dette!! Eg syns det va grusomt...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 det sier seg jo selv at det ikke er behagelig da....hehe... JEg syntes ikke det var gursom t vondt, men ubehagelig. Det er veldig forskjellig, noen synes det gjør dritvondt, mens andre ikke syns det gjør vondt i det hele tatt:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Hva er stripping, starte åpningsprosessen????????????
Vestlandske meierier A/S Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 det er når jordmor stikker fingrene opp i livmorhalsen og tøyer denne. Hun prøver da å provosere frem rier og en evtuell start på fødsel.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 dersom livmorhalsen er moden, med åpning går jordmor/lege inn med en fingertupp og løsner fosterhinnene fra livmorsveggen. dette stimulerer livmoren og kan føre til at fødselen settes i gang. Jeg er på overtid, så ble strippet første gang i går..
Lykkelig med 2 barn Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 Jeg har blitt strippet/tøyet 3 ganger hittil. Det er jo ikke godt da... men en god "forsmak" på kommende smerter under fødselen syns jeg:-) Første gangen var merkbart værre fordi jeg ikke var så moden enda (1-2 cm åpnng og tykk kant) De to siste kunne hun tøye meg mer og hardere, uten at det gjorde like vondt (3 cm åpning og tynn stram kant). Har time igjen i dag kl 9, en uke siden sist, blir spennende og se om hun klarer å sette i gang fødselen nå:-) Wish me luck!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå