Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Har en veninne som føda på Tønsberg sykehus over i går, og det ble en setefødsel på henne. Hun måtte klippes nedentil, og de klarte å komme borti rumpa til babyen med saksa (babyen fikk et kutt). Moren måtte sy 15 sting......!!!! FY! Nå gruer jeg meg til å føde! O_o
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 du har valg når babyen ligg i sete, da har du valg mellom keisersnitt lr vanlig..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Jeg også tror du kan velge ks hvis ungen ligge i sete. Når det er sagt, så er det med rivning/klipping ganske "oppskrytt". Selve utdrivingsfasa er så intens, at man knapt merker om du rivner eller klipper. Selvfølgelig kjenner man det, men man er så fokusert på alt anna at det kommer liksom litt i bakleksa...
Gjest Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Jeg snakket om dette til gynokologen i går på haugesund sykehus og hun sa at de tvang aldri noen til å føde i seteleie, sjøl om de kunne mene at det er det beste.
pandabjørn Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 hvor mange % klipper i rompa til babyen da kanskje 1 av 1000... og at hun måtte sy 15 sting er jo helt sikkert pga babyen lå i seteleie og ikke vanlig....hadde hun tatt ks så hadde hun slippet å sy 15 sting og at babyen ble klipt litt i stompen! det var jo hennes valg eller var det ikke? synes ikke du burde grue deg å føde forde selv om det gikk som det gikk med venninna di...
lillemy24 Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 hehe.. huff da. Stygt å flire, men stakkars baby, for et møte med verden.. Det jeg skulle si, var at jeg fødte med seteleie med mitt første barn. Jeg valgte i samråd med legene å føde normalt siden jeg hadde stort nok bekken. Jeg ble klipt bare bittelitt, trengte bare et par sting. Og de kjente jeg ingenting til!!!!!! Jenta som kom med rompa først var 1320g og 46 cm, så hun var ikke så stor, kanskje det kan ha noe med saken å gjøre. Men ikke gruv deg til fødselen fordi du hører masse skrekk historier. Alle fødsler er individuelle og akurat din fødsel kan gå som en drøm:) Jeg fikk iallefall ikke noe form for fødselsangst etter å ha vært gjennom en setefødsel, den gikk så fint så Lykke til videre.
lillemy24 Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 oiiiii skrivefeil...... hun var 3210g og 46 cm:) hehe gikk litt i surr her.
MC81 Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Det er faktisk det eneste jeg har sjiekkelig vondt for å tenke på er å revne! Klippe meg må de gjerne men revne opp der nede...!!! Kjenner jeg får frysninger av det bare ved tanken. Skal snakke med JM om det når det nermer seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå