Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Bruker dere begge navnene til daglig? Hva heter babyene?
Gjest Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hun heter Eva Madeleine.. Bruker ikke begge til vanlig, bare Eva, men syns det er så fint med to navn, seps. på "papiret", altså når man skriver det osv..
Prish Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Pappaen hennes var fast bestemt på at hun skulle hete Sarah. Siden det høres ganske "corny" ut med etternavnet hennes, måtte vi ha et mellomnavn for å bryte. Hun heter Sarah Terese.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Datteren min har dobbeltnavn. Bruker begge av og til, men det blir litt langt så vi bruker som oftest bare det første. Det blir seks stavelser til sammen, hvilket blir en smule voldsomt.
Leola Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Nei, hadde et dobbeltnavn som vi ville ha, men vi hadde brukt bare det ene navnet og da skjønner jeg ikke vitsen så sant hun ikke var oppkalt etter noen. Synes det blir helt feil.
grå :) Skrevet 22. august 2007 #6 Skrevet 22. august 2007 det var meningen at vi skule bruke begge med den eldste, men alle hang seg opp i det første navnet og da ble det andre glemt. med nr to har det bare blitt sånn at vi også bruker det første navnet
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Begge mine barn har dobbeltnavn. Det er flere i familien som har dobbeltnavn. Vi er norske,men tror vel at i alle andre land er det helt naturlig med et mellomnavn som man ikke bruker til daglig. I mine barns navn er det både oppkalleslse og "bare fordi vi ville ha det slik". Synst at når det ene barnet får to navn bør også neste barn få det. Er litt for at navn på søsken skal passe samme.
plutseligbolle Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Vi har to navn, og bruker begge eller det første alt ettersom. Jeg har selv to lange navn, så jeg vet at det går. Snuppa er oppkalt etter moren min som døde for 12 år siden, så det er stor glede i familien over navnevalget. Mamma brukte bare det ene navnet, men jeg tror vi skal klare å bruke begge ganske ofte. Åshild Josefine heter hun.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Jenten min heter Thea Christin og er faktisk første bokstav i min samboer sittnavn + første bokstav i mitt navn (noe vi ikke ble klar over før etter navnet var valgt ) Vi bruker bare Thea, men vi er veldig stolt over det flotte navnet vi fant til henne. Da hun var bare 4mnd gammel døde min farfar som het Theodor, så på en måte er hun "oppkalt" etter han :-)
LisaColli Skrevet 22. august 2007 #10 Skrevet 22. august 2007 hun heter Victoria Isabell, bruker bare Victoria. jeg synes det er fint med to navn, derfor har hun det. og så klinger det så fint med etternavnet hennes! har selv ett kort navn + to etternavn, og har alltid ville hatt et mellom-fornavn istede for mellom-etternavn selv i mine øyne; heller to fornavn enn to etternavn! men det er meg:)
Lumsk Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Vi har valgt et dobbeltnavn. Rosinen heter Michael Johannes og ja, vi bruker begge slik at han skal identifisere seg med det. Om han senere vil bruke kun ett er det helt OK. Mange andre bruker kun det første navnet da.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #12 Skrevet 22. august 2007 Hun heter Mia Elise, bruker stort sett bare det første navnet. Vi valgte et navn til fordi vi har så kort etternavn, så det passet fint med to fornavn. Jeg prøver å bruke begge navnene innimellom, men det er veldig få andre som gjør det.
mammatil2små Skrevet 22. august 2007 #13 Skrevet 22. august 2007 mia celine. vi bruke mia til vanlig. valgte dobbelnavn fordi hun skal slippe bli kalt mia og den første bokstaven i etternavnet hvis det blir flere mia i klassen:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #14 Skrevet 22. august 2007 Vi bruker begge navnene. Han heter Neo Tobias.
Løvemor79 Skrevet 22. august 2007 #15 Skrevet 22. august 2007 Begge barna mine har dobbeltnavn. Til vanlig bruker vi bare det første, men noen ganger begge. I barnehagen bruker de ofte begge navnene til jenta mi. Når de vokser opp kan de få velge litt selv om de vil bruke begge eller bare ett. )
Løvemor79 Skrevet 22. august 2007 #16 Skrevet 22. august 2007 De heter forresten Ida Sofie og Erik Andreas.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. august 2007 #17 Skrevet 22. august 2007 Ja,jeg har dobbelt navn på begge mine barn og bruker dem.Ser ikke vitsen med å ta dobbel navn hvis en ikke skal bruke dem begge,men det er jo opp til hver enkel.
Gjest Skrevet 22. august 2007 #18 Skrevet 22. august 2007 Lucas iben:) noen ganger bruker jeg begge navnene og andre dager ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå