Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Uff ho er så sjalu at jeg blir gal snart har ei jente på 4 år som får litt oppmerksomhet når ho kommer fra barnehagen og ho hjelper til å lage middag og babyen griner helt til den får oppmerksomhet må ta ho opp og holde henne ellers slutter ho ikke å grine og det hjelper ikke om pappaen tar henne opp.Og ikke vil ho sitte i stolen og hjelpe til heller. Når storesøster er i barnehagen kan ho godt krabbe rundt mens jeg vasker å hjelper til med matlaging osv....men når søstra er hjemme er hun konstant grinete. Trenger råd fra dere jeg.
Lumsk Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 har ingen erfaring med søskensjalusi ennå (heldigvis), men hva med å kjøpe en bæredings slik at hun kan bli båret, men du har hendene fri til å holde på med storesøster?
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 husk også på at i denne alderen 8-12mnd,der omkring hvertfall,hehe,så er de inne i den seprasjonsangst stadiget,og da er alle andre ikke velkommen liksom..hehe..gruer meg til mini er så gammel,har en til på over 2år,så kan bli hektis,for han har blitt mammadalt etter ferien fra bhg i sommer,før var han ikke mammadalt i det hele tatt.
Rut Bram Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 hmm kan det ikke også være noe med tiden på døgnet? Vår jente er like gammel og er også mer grinete om ettermiddagen, men det tolker jeg som mer et resultat av at hun er trøtt etter en lang dag og kanskje sulten/tørst.... Kanskje du heller skal sette 4-åringen til å leke med den minste mens du lager middagen - det fungerer kjempefint her hos oss (har også en jente på 4...). Da får minsten masse oppmerksomhet! Vår minste syns det er kjempegøy, og den eldste syns det er veldig gøy også når hun nå kan "kommunisere" mer med den minste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå