Gå til innhold

DERE SOM HAR PRØVD AKUPUNKTUR MOT INFERILITET

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på dette, og har tenkt å prøve det.

Dere som har prøvd; var det noe spesiell grunn til at dere prøvde? Jeg er til utredning, men ingen spesielle funn hittil, utenom ustabil syklus. Hadde dere noe diagnose eller noe?

Noen som har prøvd det, uten å bli gravid?

Hva betalte dere?

Setter pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann

jeg har nettopp begynt å prøve akupunktur....mye pga at jeg har prøvd å bli gravid ett år, og har blitt d to ganger men mista begge gangene...

ville også prøve det fordi jeg føler meg veldig sliten og trøtt hele tiden....

akupunktøren sa at jeg hadde for lite krefter igjen i kroppen til å ta imot en spire og at det sikkert er derfor jeg nå har vanskelig for å bli gravid igjen (mista sist i mai), så hun skal hjelpe meg å komme meg på beina igjen..

jeg betalte 450kr første gangen og skal betale 350pr behandling...men dette varierer nok..

har hørt om mange som bare har positive erfaringer med akupunktur...jeg skal forresten dit i dag også...bare spør meg viss det er noe mer du lurer på:)

klem

Skrevet

Hei. Jeg begynte hos akupunktør i går. Har vært prøvere i 1år nå, mistet 2 ganger underveis. Samboeren min har testet sine svømmere, de var fine. Jeg har en gutt fra før av på 7 år. Jeg er delvis undersøkt med UL, men ikke blodprøver. Ul var ok. Syklusen min har vært veldig ustabil, fra 15-40 dager i ytterpunkter. Er nok derfor vi sliter med å få det til, vet ikke hvorfor jeg har mistet, men det er jo normalt å miste iallefall 1 gang sier de.

Skal fortsette hos akupunktør hver uke fremover, så du skal få høre hvis det blir resultat. Betalte 650kr første gang, 300 pr gang etter det.

Jeg har også startet med progesteron krem. Og faktisk så fant jeg EL denne måneden (jeg som bare har funnet den 2 ganger i løpet av 1 år). Tror kremen har æren av dette. Anbefales dersom du har ustabile sykluser.

Skrevet

Jeg har hentet et gammel innlegg jeg skrev da jeg ble gravid med jenten min. Tenkte det kan være greit for deg å lese, så kan du se hva akupuntur gjorde for meg.

"Jeg bor i bergen, så jeg gikk til en dame som heter Elise Raknes, hun kobber for Akinon senter. Hadde det ikke vert for henne så hadde jeg nok ikke vert gravid den dag i dag. Nå må det sies at jeg gikk på pergo også, men det er INGEN TVIL om at hun hjalp meg. Her er noe av det hun ordnet på kort tid:

- jeg fikk normal syklus på 28-29 dager (i stede for 30, 32 og 33 dager)

-Fikk EL på dag 14 og 15 (i stede for på dag 18 og 19)

- fikk en menstruasjon på 6 dager ( i stede for 10 dager)

- slapp ømme pupper før mensen (pleide å få skikkelig vonde pupper en uke før mensen)

- Fikk lavere FSH.

-lengre luteal fase, fikk en på 14 og 15 dager (i stede for 11)

- osv....

Når det er sakt så var det FSH nivået mitt som var problemet. Jeg hadde høyt nivå av dette og lavt av østradiol, det tyder på veeeeeeeeeldig dårlig eggkvalitet. Jeg ble gravid etter 2-3 mnd med behandling hos henne samtidig som jeg gikk på pergo( ble gravid i pause mnd etter første pergo kur). At jeg er gravid er ett lite mirakel, det skulle egentlig ikke vert mulug. Vi skulle til samtale om IVF(noe som sikkert ikke kom til å hjelpe pga eggene mine), men det slapp vi"

Nå er vi begynnt å prøve på nr.2. Skal til akupunktur neste uke, så får vi se om hun ikke kan hjelpe meg denne gangen også. Hørt at akuounktur kan også hjelpe mot gjentatte somntan aborter

Skrevet

Glemmte å skrive at jeg betalte 400 førstegang eller 450, deretter betalte jeg 350

Skrevet

Takk for mange gode svar! :) Tror jeg må satse på dette altså! :)

Jeg fikk forøvrig en info-mail fra hun som driver med akupunktur her, jeg kan lime den inn her, hvis det er andre som er intressert i emnet! :)

"Så langt ser det ut som dere kommer i kategorien uforklarlig infertilitet. Dette kan evt. endre seg om videre utredninger skulle avdekke noen anne forklaring.

Har det vært tatt sædkvalitetsprøve og evt. hva sier denne?

Dersom sædkvaliteten er veldig god så utelukker jeg mannen fra behandling. Ellers bør vi også se på å optimalisere kvaliteten hans også.

Ved behandling av infert. med akupunktur så søker jeg alltid å finne ut om det er ubalanser hos kvinnen, spesielt da i det hormonelle system, som kan bedres på. Informasjon om menssyklus, pms, smerter, blødningens lengde, konsistens, farge, klumper, eggløsning osv. samt kvinnens morgentemperatur kan ofte vise tegn til ubalanser som man i vårt vestlige diagnostiske system ikke ville stille noen diagnose på eller ikke behandle. vi søker alltid med akupunktur å optimalisere syklus så godt som mulig og styrke de forskjellige fasene av denne. F.eks blir det i kinesisk medisin sett på som nedsatt sirkulasjon i livmor om det ved mens kommer blodklumper som er større enn lillefingerneglen din og jeg ville da styrke og stimulere til bedre sirkulasjon. Et temperaturskjema med for kort eller for lav temp.forhøying etter eggløsning tyder på at jeg skal styrke progesteronproduksjonen din osv. Det er derfor vanskelig å si hvor mange behandlinger du trenger før jeg vet mer om deg. Men en hovedregel for meg er å behandle i 12 uker etterhverandre, en behandlign i uka for deretter å ta en pause på to mnd. Deretter en ny behandlingsserie om det ikke da er noe resultat. Blir du gravid underveis så stopper jeg behandling og avventer hva kroppen gir av signal. Men å behandle dersom jeg ikke finner noen ubalanse gjør jeg ikke. Da er det lite vi kan gjøre og det vil mest sannsynlig være bortkastet tid og penger for deg. Jeg kan starte behandling når som helst i syklus, jeg justere punktvalg utfra hvor du er i syklus og hva jeg ønsker å gjøre.

Jeg tar kr. 600,- første konsultasjon inkl. en akupunbehandling. Deretter kr. 300,- pr.behandling."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...