Gå til innhold

Fun light - dumt å gi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke prøvd, men jeg sliter med å få i snuppa vann og vi skal snart til syden. vet jo at saft ikke er helt supert å gi, men der nede MÅ jeg få i henne mer enn den lille skvetten mm hun får.

Så, er sukkerfri saft like fy-fy som vanlig saft?

Hun er 6,5 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat Fun Light er mer fyfy enn sukkersaft, den inneholder aspartam...

Skrevet

De skal ikke ha kunstig søtningsmiddel før de er fylt 3 år

Skrevet

Ok, er det bare vann som er akseptabelt?

Juice da?

Skrevet

Sukkerfri er mye, mye verre å gi, og det overrasker meg stadig vekk å se at mødre her inne velger å gi babyer produkter med kunstig søtningsmiddel. Dette SKAL IKKE babyer ha før de er minst 3 år, gi heller vanlig saft da. Eller det aller beste er å blande vann med juice.

Skrevet

Ok, takk :-)

Bare lurer jeg - dum førstegangsmor, hehe

Skrevet

Har du prøvd vann med bittelitt sviskesaft i? Gjorde susen her :-)

Skrevet

Den fra 4 mnd. Jeg fryøys ned i isterningposer og hadde en terning pr kopp(avent). Var fin blanding for han og han drakk av den hele dagen :-)

Skrevet

du er ikke dum, bare fordi du ikke vet det. vi lurer alle på noe, som andre vet.. betyr ikke at vi er dumme fordet :o) som de andre skriver, skal ikke barn ha kunstig søtningsmiddler før de er over 3 år gml.. (skal visst nok hindre vekst eller no...) men hvis du er flink å gi vann, vil barnetvenne seg til vann... og h*n vil nok drikke det når h*n er tørst...

Skrevet

Hva med den nye gøysaften? Inneholder 97 % råsaft og ikke tilsatt sukker.

Skrevet

Har ikke Nestlè sånn barnesaft? Pæresmak og greier?

*prøver desp å huske laaaangt bak i tid*

Skrevet

Nestle har barnesaft, en fra 4mnd. med pæresmak, og en med aprikos og ananasjuice fra 6mnd. Hipp har også 2 varianter, så det på smart club i dag.

Gøysaften inneholder også kunstig søtningsmiddel.

Min likte heller ikke vann, så jeg blandet vannet med juice. Så hadde jeg opp i mindre og mindre juice for hver gang, og til slutt drakk han bare vann, og syntes at det var helt greit.

Skrevet

Lærums serie uten tilsett sukker... På appelsinsaften står det slik i innholdslisten:

Råsaft av appelsin 97%(framstilt fra konsentrert råsaft), stabilisator (polydextrose, karboxymetylcellulose, nitrogen), antioksidant(askorbinsyre), konserveringsmiddel (natriumbenzoat, kaliumsorbat), søtstoff (sukralose), Inneheld .

Noen som vet om denne kan gies til barn på 6 mnd og før de er 3 år??

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Drikker hun mme? For da kan du jo prøve med utvanna mme.

Skrevet

kan du ikke putte litt fersk frukt oppi da. bare sånn at det blir litt smak.

Skrevet

Sukralose er også kunstig søtningsmiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...