Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bare varme opp vanne i vannkoker til det er varmt nok, uten at det koker liksom.. eller må det koke først? synes det er så tongvint å avkjøle vannet hver gang.. hun er forresten 1 mnd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hell kokt vann på flaskene og varm i microen når hun skal ha de

Skrevet

Det må være kokt, for det er kokingen som dreper bakteriene. Se forøvrig tips i annet innlegg her om mme hvor jeg og andre har gitt råd for tilberedning:)

Skrevet

Det skal kokes.. Det er jo ved kokepunktet at bakteriene forsvinner..

Vi har gitt mme omtrent siden fødselen, syns også det var et slit og avkjøle hver gang med en skrikende baby.. Men det er lettere og gjøre det på denne måten: På morgene så koker du opp vann og heller ønsket mengde på flaskene. Så setter du disse i kjøleskapet. Så når babyen er sulten så varmer du vannet i microen til passe drikketemp. og har i pulveret. På denne måten får hun fersk mme hele tiden!. Funket hvertfall flott her!

Skrevet

Det jeg pleier å gjöre er;

kok vannet på vannkoker. la det avkjöles ( en stund i forveien). Når du da skal lage mat kan du bare varme til riktig temperatur.

Vannet er da kokt på forhånd. og kokt vann tar kortere tid å varme.

Ellers kan du ha kaldt kokt vann på flasken, og så ta oppi litt varmt vann. ca 60%-40% blir passe temp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...