monyh Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Lager dere flere flasker av gangen og setter i kjøleskapet, eller lager dere for hvert måltid? Har sett at det anbefales og lage for hvert måltid, men er virkelig dette nødvendig? må jo bli veldig tungvindt siden det tar så lang tid og avkjøle vannet.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 hei jeg koker flaskene og heller på kokt vann og malt oppi , varmer flaskene i micro når hun skal ha de og putter pulveret oppi det microvarmete vannet. kjempe grei måte å gjøre det på . lager flasker for et døgn :-) når vi skal ut tar jeg med flaskene og kansje en termos med kokt vann såå jeg blander til passe temp der vi er , men de fleste plasser har micro. har avent pulverboks med plass til 3 måltider i hvert kammer som jeg alltid har i stelleveska og fyller på hver dag
Gjest Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 lager flere av gangen, enklest det og funker så fint at:)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Et tips er å ha kokt vann i en termos + kokt, avkjølt vann på en flaske, og så blande ca 50-50 slik at det blir lunkent. Ellers så synes jeg det faktisk går fortere å avkjøle en flaske med varmt vann i vannbad med kaldt vann enn det er å varme opp en iskald flaske fra kjøleskapet. Jeg blander for hvert måltid, idet det anbefales pga at bakterier vokser desto lenger blandingen står, men vet det er flere som har ferdig i kjøleskapet. Kommer kanskje an på hvor gammel babyen er og hvor motstandsdyktig den er også, er den nyfødt ville jeg ikke turt med flaske som har stått lenge... Men som sakt, ca 50-50-blanding går ganske kjapt:)
noegodtivente Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 sitat fra: http://flaskeposten.org/ "mars 2006 sier Dr.Med Gro Nylander dette i en mail til flaskeposten.org: Dere bør være obs på at nye anbefalinger nå råder til at hver enkelt flaske lages klar like før barnet skal ha mat, raskt kjøles ned til passende temp og serveres straks, og rester kastes. Det er fordi det er rapportert en rekke tilfeller av skadelige bakterier som kan overleve i det tørre pulveret og formere seg så kraftig at barnet blir sykt dersom væsken blir stående lenge." annbefaler siden på det sterkeste for alle som gir litt eller fult opp med mme
snartmammapåny Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Har selv funne ut at det er mye kjappere å blande ny melk til hvert måltid enn å ha ferdig opplaget melk, siden man ikke skal varme melkoen i micro pga neringsstoffer som blir ødelagde. Lager klart alle flaskene med kokt vann på hver kveld å har de i kjøleskapet. Når småen er sulter tar jeg flaska med vann inni i micro (blander med varmt vann fra termos om vi ikke er hjemme). Tilsetter så ferdigoppmålt pulver og malt Rist og klart til servering på under 1min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå