Gå til innhold

Ville dere flyttet hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har fått høre at dem søker etter folk i saudi-arabia! At han da kunne tatt et års permisjon og jobbet der nede. Vi hadde da betalt skatt til dette landet (en del mindre enn norge), fått bo gratis og jeg hadde fått utbetalt det samme som i norge, uten og jobbe.. + mange andre goder.

Men jeg tenker med en gang på krig når jeg hører det navnt. Ikke der sier han.. Men uansett.. Har jo ikke lyst til og utsette oss for noe.. Men det hadde jo vært morsomt et års tid, bare det ikke er farlig=/

Vi trenger å spare opp noen penger, og hadde absolutt fått det til om vi hadde gjort dette.. Men vet rett og slett ikke om jeg tør.

Noen som vet mer om dette landet enn meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg selv har ikke mye peiling!

Men derimot min sambo.Han følger med på alt som har med verden og krig!

Og han sier at der er det ingen fare. Det er et land hvor det bor flest rikfolk.. og er ingen fare for krig..

Mer du lurer på? hehe.sambo svarer :)

Skrevet

Hehe det var jo kjekt og høre! Har ikke så mange spm. akkurat nå, for han fortalte det til meg i dag.. Eller en ting til.. Er det slik der at kvinner ikke har så mye og si? At de liksom er slaven til mannen? Om du skjønner.. leste en gang om noen helt syke regler i enkelte land, hvor man kunne banke kona, drepe o.l.

Du får hilse og takk for svar! Det var fint..=)

Skrevet

Dem er ikke bortskjemt med likestilling der nei!!

Mennene har 10-12 koner. osv

Skrevet

grip sjansen :-)

vi har bodd et år i iran :-)

var redd og skeptisk i begynnelsen men storkoste meg etterhvert .

utrolig kjekt å oppleve en annen kultur og helt andre rutiner på døgnet enn her. er litt en gang i livet så hiv deg rundt å pakk sakene dine:-)

Skrevet

Hadde dere barn da dere bodde i iran? Gikk det fint?

Takk for svar=)

Skrevet

Mannen min har bodd i Saudi slik du beskriver han var skolegutt og lillesøsteren startet vel på skole mens de bodde der.

Pappan tjente godt og mammaen gikk hjemme (fikk det kompensert gjennom mannens lønn den gangen)

De hadde vaskehjelp flere ganger i uken, svømmebaseng og tennisbaner

Det som er kjedelig er at man bor i slike lukkede områder inngjerede boligområder for utlendinger

Det er greit for her inne kan damene gå som de vil, men går de utenfor må de tildekkes etter gjeldene skikker.

Jeg tror dere ville kunne få et fint år.

Skrevet

Jeg hadde dratt, uten å mukke!

Skrevet

Er jo ikke snev av krig i Saudi-Arabia! Ville ikke flyttet til Irak eller de urolige områdene i Israel/palestina, men for øvrig er det jo flott de fleste stedene i Midt-Østen.

Skrevet

Jeg kjenner folk som har bodd der. Som utlending fra vesten kommer dere nok til å bo i et område med mest folk derifra og omgås folk fra vesten, og barna kan gå på egne skoler for utlendinger. Sånn sett slipper dere unna mye av det sære opplegget i landet. Men vær obs på at kvinner har en del restriksjoner i landet der, sånn at det blir et år med lite farting for din del. Men hvis du er innstilt på et rolig år, klar til å tilpasse deg de lokale forholdene og kulturen, så kan du få det fint. Det sier i hvertfall de jeg kjenner som har bodd der. Det er ikke krig i Saudi-Arabia og det er ingen overhengende fare for det heller. Ellers er Saudi-Arabia et diktatur, med de negative tingene det innebærer. Og for all del, det blir null festing, null alkohol og null svinekjøtt mens dere er der. Den type ting må dere klare dere foruten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...