Gå til innhold

Det er ikke mulig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul. idag, skal etter mens termin og min egen termin være 18+3 på vei. Men jordmor mente jeg var 16+1, det er da ikke mulig, for da var jo testen positiv 14 dager før jeg ble gravid..... Er litt engstelig da, for da kan jeg jo i utgangspunktet gå 1 mnd. over termin, tenker da på morkakesvikt osv. Og vekta på barnet da, ettersom jeg har født to før på nærmere 5 kg! Går det ann å få en ul. til tror dere? For den terminen er helt feil. Min termin 22 jan, jordmora sin 6 feb. Dessuten så ligger da livmora mi langt over lovlig grense, da den var 19 cm. på 16 uker, da var jeg egentlig 14 uker i følge ul. det går da ikke ann?! Er litt sånn forvirret nå..... Men alt stod bra til da med den lille, men kunne ikke se kjønnet for den lå med beina i kryss.... Men kanskje en annen gang:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!! Jeg er i samme situasjon som deg! "Min" jordmor mente på det tidspunktet ul var, at jeg var 21 uker på vei, men jordmor på ul mente at jeg var 15/16!!!! Det er stor forskjell det!!! Jeg selv mente at jeg var 17/18. Det eneste jeg vet er at da ul-jordmor mente var første dag i siste mens var da jeg begynte å vente på mens...så det går ikke an. Jeg fikk da en ny ul, skal neste torsdag. Har vært så redd for at pjokken skal være veldig liten, hjertefeil el l, men nå har han vokst en del i det siste, så jeg håper alt går bra! Ring sykehuset ditt og hør, det er jo ganske viktig at man finner riktig termin!

Skrevet

Det er nok ikke så uvanlig. Fikk høre det samme selv, ble satt tilbake 10 dager på UL men livmora er nesten på størrelse med 14 dager eldre graviditet. Men søsteren min skjedde det samme med og jeg har også hørt om andre så det er ikke så unormalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...