Gå til innhold

Noen fler som har bebier som gulper mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg MYE... Hun raper alltid etter at hun har spist opp til flere raper, men fortsatt så kommer det masse gulp.Har prøvd å gi henne bitte litt mindre melk men det hjelper ikke. Og noen ganger begynner hun å hyl grine når jeg tar vekk flasken.Gulpe akn komme noen timer senere også... Hva gjør jeg??

Hun får mme

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min gulper mye, veldig mye, hele tiden - holde på å bli sprø av all gulpingen. Rett etter maten (pupp) renner det masse gulp ut, og sånn fortsetter det - hele dagen. De eneste gangene han ikke gulper er når vi er på helsestasjonen og jeg forteller hvilken gulpegutt jeg har!!!

Han får kun mm. Har ingen råd å gi. På helsestasjonen sa de at så lenge han legger fint på seg er det ingen fare.

Skrevet

JA! Gutten min gulper masse! Syns han gulper bare mer og mer... Han raper godt etter mat, men gulper likevel. Kan gulpe lenge etter et måltid også.

Aner desverre ikke hva vi kan gjøre, eller om det er noe å gjøre. Det er vel bare sånn at noen er gulpeunger, andre ikke. Vi har fått gulpeunge:)

Skrevet

jepp. og hun er ni mnd.

hun gulpet sinnsykt da hun var liten baby, så stoppet det opp litt, men nå er det jammen meg tilbake. prøvde alt, men det kommer likevel. ikke bare etter mat men akkurat når hun føler på det. drikker hun for mye vann på en gang så kommer det også opp.

begynne rå bli litt lei ja.

Skrevet

Her har vi også fått en skikkelig gulpeunge. Han gulper og gulper og gulper, og jeg vasker klær etter klær etter klær...

Han er ikke så dyktig på å rape, men jeg prøver så godt jeg kan..

Dessverre så går det ikke bestandig.

Han legger fint på seg, så helsestasjonen sa det var normalt.

Men det er litt slitsomt da..

Skrevet

Jeg har også en gulpe gutt og JA det er VELDIG slitsomt til tider:( Han legger fint på seg, så det er ikke noe å gjøre med det.. Men helsesøster mente at når di begynte å krype, ble lukkemuskeln bedre. Så håpe, håpe....;-)

Skrevet

Bruker opp til 4 bodyer om dagen her også.. litt irriterende ja, men det er bare sånn det er. Syns det er litt flaut om han gulper på folk som er på besøk, så jeg advarer alltid folk som vil holde han.

8.5 mnd.

Skrevet

Godt å høre at det er flere..

Min sønn på 5 mnd gulper også masse... noen dager nesten hele tiden (føles sånn iallefall). Hjemme har jeg på han smekke konstant. Han drikker MME og raper hver gang...

Skrevet

Helsesøster anbefalte meg i dag amme-teen fra apoteket mot gulping.

Skrevet

Huff ja, vi har også gulpeunge. Gleder meg til jeg kan ha på snuppa fine klær UTEN en stygg smekke utenpå og at hun kan ha de på seg litt lenger enn 2 minutter.

Huff, her har det faktisk gått opptil 10 skift i døgnet. Vaskemaskinen går hele tiden, og jeg har brettet 1 milliard gulpekluter de siste mnd. Mye klaging her nå, men.... Er dritthumør om dagen, så da hjelper det å klage litt her....hehe

Må bare avslutte med at jeg er veldig glad i snuppelura mi da!

Skrevet

Min har også gulpet masse. Men er bedre nå. Men jeg kjøper Enfamil på apoteket. Det er MME. Har provd å bytte tilbake til NAN, men det resulterte i masse gulping igjen. Så for sønnen min, så funker den fint. Gulper litt fortsatt, men ikke noen mengder.

Skrevet

min datter gulper også MYE. Hun er snart 4 mndr. Var på kontroll tidligere i sommer, og hadde ikke lagt på seg noe på 2 uker :-( Etter det begynte jeg med MME avogtil, og nå de siste ukene har hun begynt å legge på seg. Prøvde Nestragel, men den ble helt rar i flasken (fulgte oppskriften, men fikk det tydeligvis ikke ril)

Har aldri hørt om Enfamil, hvordan fungerer det? Hvordan er prisen?

Skrevet

Enfamil skal hjelpe mot gulpingen (reflux) Prat med HS om det. Det var av legen på HS jeg fikk råd om å bruke den. Du får kjøpt den på apotek. Jeg bestiller og kjøper den på alliance apotek. Der koster 1 boks 78 kr. På apotek1 tar de 98 kr. Så stor forskjell. Send meg PM hvis du lurer på noe. Er ikke her så mye lenger se.

Skrevet

har ikke nå lenger, men hadde. før han begynte på fast føde og litt mme i 6-7 mnd's alder. i perioden rett før dette var det helt ekstremt. men d var ikke at han hadde fått nok mat, for han var ikke mett. d var mest sannsynlig lukkemuskelatuen i spiserøret som ikke var ferdig utviklet.

Skrevet

Sønnen vår er snart 1 mnd og gulper en del :P Ikke bestandig vi får han til å rape... Prøver så godt vi kan!

Skikkelig deilig å få klærne full av gulp :P Men det hører vell med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...