Gå til innhold

ang modningsakupunktur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor setter di nålene? tør egentlig ikke å ta dette, hater nåler.. verre er det når jeg høre di stikke nål i hodebunnen å på tærna :s har noen vært på mamastork?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil det skje fortgang når jeg allerede har avflatet livmorhals?

Skrevet

Hodebunnen kjente jeg ikke overhode at han stakk i :P Er bare å lukke øynene, så kjenner man så og si ikke stikkene i det hele tatt..

Nålene er så små og tynne.

Skrevet

hvilke plasser på kroppen setter di disse nålene?

Skrevet

Hvis jeg husker på det så skal jeg svare deg på det i morgen. Har 1. time til modningsakupunktur i morgen. Men, jeg har vært på akupunktur før og man merker ekstremt lite til disse nålene. Det eneste jeg husker fra akupunkturtimen jeg hadde for mange år siden (det var for ryggproblemer) var at når jeg viftet med tærne så stakk det i rumpa. Hehe, sånn er det når man roter med nervebanene :-)

Skrevet

å tusen takk, da skal jeg sitte å vente på til du har vært der så jeg kan få høre.. tenkte å bestille tid i morgen sånn at jeg kanskje fikk komma på fredag, å at fødselen starter i helgen :-D hihi.. *drømmer*...

Skrevet

Hehe - tror kanskje du kan komme til å bli litt skuffet der. Modningskupunktur retter seg mer mot å korte ned modningstiden og åpningsfasen. Ikke når fødselen starter. Du kan lese litt om modningsakupunktur her:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/modningsakupunktur_noe_for_alle_gravide

Men jeg skal som sagt prøve å huske på å komme med et innlegg om min opplevelse av akupunkturtimen i morgen.

Skrevet

Har tatt 5 timer modningsakupunktur. Er nå 5 dager på overtid. Nålene settes i foten/tærne, leggen, en midt i hodet, noen på hendene. Noen av de kjennes ikke, andre svir og murrer veldig. Ga meg med behandling etter at jeg fikk plutselig og kraftig blodtrykksfall under siste behandling, besvimte og kastet opp. Men det var mine erfaringer, håper andre er mer heldige :-)

Skrevet

Eg har vært på mamastork og fått 3 behandlinger med modningsakupunktur. Eg tenkte som deg at dette skulle være med på å få fortgang på sakene, men dette var helt FEIL. Jeg har ikkje merka noe til dette, men merker at jeg blir søvnig og sover bedre på nettene. Jordmor på mamastork sjekket om eg va moden forrige tirs, det va eg. Vente ennå på prinsen eg, 5 dager på overtid... Så leie nå + holde på å svim av i denne stavangervarmen:)

Lykke te...

Skrevet

kor andre plasser går d an å ta modningsakupunktur i stavanger? e d bare mamastork?

Skrevet

Da har jeg hatt første runde med modningsakupunktur. Han satt en nål i hver legg, hver ankel, hver arm, ei nål i hodet, ei nål i magen og 4 nåler i ryggen. Noen av nålene gjorde en del vondt når dem ble satt inn, men jeg kjente at noen av nålene påvirket bekkenet og symfysen og området rundt der. Så for meg var det tydelig at nålene gjorde et eller annet. Det eneste jeg merket etter behandlingen var at jeg var litt sliten, men jeg føler meg ikke dårlig i det hele tatt.

Iflg han jeg gikk til så skal vi ta to runder med modningsakupunktur og så skal vi snakke om han skal begynne å sette nåler som kan være med å fremskynde hele fødselsprosessen. Dette er ikke sikkert det fungerer da det er veldig forskjell fra person til person, men det skulle vi se an.

Alt i alt så hadde jeg en veldig bra opplevelse i dag og kommer definitivt til å fortsette med dette videre frem til fødselen.

Skrevet

det var godt å høre :) har bestilt meg time nå, så jeg skulle få komma på tirsdag :) men skal bli spennede å se om det virker på deg nå, tenk viss du skulle føde i helga ;) sjekket han deg om du var moden å sånt før han begynte med behandlingen?

HI

Skrevet

Nei, han sjekket ikke noe sånt. Han bare snakket med meg og satt nåler. Men jeg skal på kontroll i morgen og da tenkte jeg å spørre om dem kunne sjekke modningen. Og jeg håper virkelig IKKE at ungen har tenkt å komme i helgen siden mannen min er opptatt med Birkebeinerrittet i helgen og ikke kommer hjem før onsdag i neste uke. Jeg vil bare gjøre kroppen klar for fødsel og så snart mannen min kommer hjem så kan ungen bare komme når som helst :-)

Kan forresten fortelle at i løpet av dagen i dag så har jeg hatt en del nedpress som sannsynligvis kommer fra akupunkturen. Ikke hatt så mye kynnere, men dette kan man visst også få etter en time.

Skrevet

Har fått modningsakupunktur to ganger i uken siden 18 juli, hadde termin 19.august. Skikkelig nedtur da jeg ble sjekket i går, helt umoden... Håper i hvert fall effekten kommer når riene setter i gang, og at åpningen går fort og greit. Lykke til dere andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...