Gå til innhold

Noen lærere her i kvel? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp begynt å jobbe som lærer, tenke plutselig på noe.. når det er høstferie og vinerferie, får man lønn da...? Er det planlegging for lærere, eller helt fri slik som elevene...?

og lønn om sommeren da...?

Får kontaklærere mer lønn enn timelærere?

masse spørsmål her ja.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

masse feil her ja...går litt for fort når jeg skriver..:(

Men klarer skrive rett når jeg må da :)

Skrevet

Det kommer helt an på hvilket ansettelseforhold du har, hvilken skole, hvilken kommune etc, så det er ganske vanskelig å svare på.

Skrevet

Det kommer an på ansettelsesforholdet ditt, men du kan jo få vite hvordan jeg har det. :-)

Jeg er ansatt i et årsvikariat, får vanlig, full lønn i 11 mnd. I juni får vi feriepenger, minus lønn for ei uke. Det er fordi vi har fem uker ferie, og det må vi "betale" for.

Høst-, jule- og vinterferie er avspasering, vanlig lønn. Vanlig med planleggingsdager før skolestart, en til to dager før elevene begynner igjen etter juleferien og gjerne en dag i forbindelse med påsken og/eller en dag i mai. Noen har også en-to planleggingsdager etter skoleslutt i juni.

Kontaktlærere får noen usle kroner "ekstra" for kontaktlærerjobben. Den summen er så liten at det ikke er noe å snakke om, de fleste kontaktlærere ser behov for mer tid til kontaktlærerfunksjonen, nesten i stedet for mere penger.

Lønna di blir regnet ut fra utdannelse og ansiennitet. Som adjunkt (4-årig lærerskole) er begynnerlønnen 309 300 pr år i 100% stilling.

Se satsene her: http://www.utdanningsforbundet.no/UdfTemplates/Page____52423.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...