Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hvor langt på vei var dere når dere fikk mage? Jeg er bare 12 uker, men den siste tiden synes jeg at magen har blitt større. Vet jo at fosteret bare er veldig lite ennå og at det sikkert må være luft eller ett eller annet, men magen er liksom blitt litt sprengt. Navlen har alltid lagt godt inne i magen, men nå er den kommet helt ut i huden og virker forstrukket og rar. Jeg har aldri hatt noe mage tidligere da....da jeg vel heller har noen kilo for lite enn for mye. Er det normalt at magen virker så stor og forstrukket når jeg ikke er lenger på vei? Flere som har hatt det slik? Det er liksom hele magen og ikke spesielt den nederste delen
mammaTilLinnea Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 jeg begynte også å se antydning til mage i de tider, og hele magen min ble større, begynte under brystene. sånn er den nå også, hele magen er "sprengt":) navelen min er strukket også, ble det ganske tidlig! jeg er ganske kort da, så har liksom trodd det har vært derfor, alt det andre i magen må jo også få plass når livmora vokser...
Buick Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Når ein er tynn frå før så kan det med mange vise ganske godt når magen kjem, men kva tid den kjem er veldig individuelt. Navlen min er også på veg ut og av erfaring veit eg at den kjem endå lenger ut på slutten, nesten som om den blir vrengt utover. Då blir den sår og øm i tillegg:(
Bdancer Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 Det er sikkert fordi du er tynn... da synes det ekstra, siden magen din har vært helt flat fra før... det er ikke alltid bare den nederste delen av magen som buler ut. Når livmoren kommer oppover, så forskyver den "innvollene" oppover i magen også. Navlen min har også alltid vært dyp. Rundt uke 15/16 tok jeg ut piercingen, for da strammet huden så mye... nå er det nesten ikke et søkk inn der navlen skal være, så tar ikke lang tid før den popper ut på meg. Men jeg er 26 uker på vei... men har nok mer underhudsfett enn deg, slik at det kan hende navlen din kommer ut tidligere..
Gjest Skrevet 22. august 2007 #5 Skrevet 22. august 2007 Husk at livmoren din presser andre organer oppover før den selv titter over kanten og kommer fram... Så det er fullt mulig å begynne å se forskjell på seg selv i uke 12! Kanskje nettopp fordi du er tynn? Min mage kom framover rundt navelen før jeg så forskjell "lengre ned", så hos meg ble nok magesekken og de andre tingene raskt dyttet fram. Nå kjenner jeg godt at livmoren er på vei fram, og i dag (uke 16) måtte mammabuksa på. Har flere barn fra før, da. Kos deg med magen og babyen som vokser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå