sischje Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hei! Har en liten herlig gutt på 15 mnd. Han har nettopp begynt i barnehage og jeg i jobb. Jeg jobber i helsesektoren med dag- og kveldsarbeid, og så vil jeg gjerne fortsette å amme litt til. Det er så koselig, og lillegutt synes det er helt topp. Nå har jeg ammet 1 gang i døgnet, men lurer på hvordan vi skal gjennomføre det med arbeidet mitt. Noen tips?
Trollmora Skrevet 22. august 2007 #2 Skrevet 22. august 2007 Jeg ammet begge barna lenge etter jeg begynte å jobbe (turnus), men jeg fikk jo ammefri. I statlig sektor er det 2 timer betalt fri pr dag når barnet er under et år. I flg Arbeidsmiljøloven har man krav på en time fri daglig når man ammer, men det er ikke sagt hvem som skal betale. Kan du ikke snakke med arbeidsgiveren din om ammefri? Kanskje dere kan få en ordning der du kan møte litt senere på jobb og få tid til en ammestund på morgenen? Hvis det ikke løser seg så kan du når du har kveldsvakt gi morgenpupp og har du dagvakt blir det kosestund på kvelden. I tillegg kan det være lurt å leie deg en god pumpe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå