Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hvis du har invitert til fest og noen av gjestene har ødelagt noe ved et uhell: ville du bedt de om å gjøre opp for seg?
Gjest Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hmm...hadde jeg vært gjest ville jeg tilbudt meg å betale..... så for meg er det en selvfølge så lenge det er ting man har betalt litt for eller er veldig glad i.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Hvis personen f.eks. hadde laget hakk i gulvet ditt, som ble oppdaget senere. Ville du fortalt det, og latt det være opp til personen, eller krevd full betaling first thing?...
prekæs Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Noen tilbyr seg aldri. Hadde selskap her og en gjest presterte å knuse 4 magnorglass. Ikke samtidig, men pga overdreven skåling. Fikk aldri noe tilbud fra vedkommende. Hun synes tvert i mot jeg var dum som satte fram dyre glass:/ Og det var jeg vel egentlig... Blir irritert bare jeg forteller om det... Mægga.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Kan si det sånn at jeg uheldigvis kom til å lage noen hakk i parketten da vi var invitert bort. Dagen etterpå får jeg et krav om å betale for nedsliping av hele gulvet. Jeg ville gjort det jeg kunne for å rette opp skaden, men å få kravet slengt på bordet sånn gjorde meg litt uvel. Burde man ikke få en mulighet til først å gjøre opp for seg?
prekæs Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 ... og en ting til...grrr... det var 30 gjester og ingenting mer ble knust. Hun lagde også oversvømmelse på do...
prekæs Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Da er man sleip den andre veien igjen. En ting er uhell, en annen ting er ren uforsiktighet. Man må jo regne med svinn, men ikke hærverk.
prekæs Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Flinke parkettslipere fikser slikt uten å slipe hele gulvet, forresten
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #9 Skrevet 21. august 2007 Det var det jeg trodde også, men vi fikk ikke anledning til selv å finne en engang. (Man kjenner alltid noen som kjenner noen...) I tillegg tror jeg de har sagt høyere pris til oss en fakta... Må huske å be om kvittering, men tror de skaffet en svart (som i tilfelle ihvertfall ikke skulle tilsi så høy pris...)
prekæs Skrevet 21. august 2007 #10 Skrevet 21. august 2007 Blir det veldig dyrt, er det vel muligens noe å hente på hjemmeforsikringen din. De folka høres sleipe ut...
Gjest Skrevet 21. august 2007 #11 Skrevet 21. august 2007 He he ABSOLUTT ikke. For guds skyld gulv er til å gå på og tåler man ikke hakk må man skjerme de plassene man er redd for. Og oppdaget ikke du det før senere vet du garantert ikke hvem det er 100% heller.
Gjest Skrevet 21. august 2007 #12 Skrevet 21. august 2007 He he svarte på innlegget lengre opp før jeg så denne, men det er latterlig. Gulv er til å gå på, er man redd for det lar man være å invitere gjester, for man vet ting kan skje. Knuser man et glass er det greit å tilby seg, men gulv............... får være måte på.....
lilja70 Skrevet 21. august 2007 #13 Skrevet 21. august 2007 -Ble du bedt om å ta av skoene, men valgte å beholde dem på, da? Det er jo ikke alle gulv som tåler alle slags sko, men da må man jo nesten komme med en advarsel når man inviterer gjester inn. -Selvsagt er det temmelig tankeløst å gå med stilletter på parkett, men... Jeg tror ikke jeg hadde fått meg til å presentere gjestene for en regning om de hadde ødelagt gulvet, jeg ville heller droppet hele slipinga og lagt nytt, menneskevennlig gulv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå